Arriva 8802 - 8804 i Helsingborg.

Startat av Mattias Petersson, 24 december 2019, 11:21:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Petersson

Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

virtual1

Jag tror att två stycken av dessa står som till salu på Neoplan/MANs hemsida, så de övriga kan ju ha försvunnit från Helsingborg nu.

Gano

Citat från: virtual1 skrivet 24 december 2019, 11:42:33 AM
Jag tror att två stycken av dessa står som till salu på Neoplan/MANs hemsida, så de övriga kan ju ha försvunnit från Helsingborg nu.

De står säkerligen till salu, men borta är de nog inte. Förra fredagen sågs minst tre stycken i trafik och eftersom bara en ny hybrid har synts till lär man inte göra sig av med de i första taget.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Citat från: Bussmicke skrivet 24 december 2019, 14:51:28 PM
Vilken är den hybriden?

De nya Citaro ledbussarna är hybrider. 2116-2118. Ännu har bara 2116 sätts i trafik och den har mobilläsare i alla dörrar, vilket de "gamla" Citaro-bussarna inte har. Är det kanske på gång med påstigning i alla dörrar på alla linjer?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

#6
Citat från: Mattias Petersson skrivet 24 december 2019, 11:21:39 AM
Var i Helsingborg igår var ute efter vita MAN bussarna fick 2 på bild gick på linje 4 igår.

Du hade tur, för den dagen var den sista dagen med vikariebussarna. Sedan den dagen har inga synts till och alla nya bussar har setts i trafik.

bussgrabben

Och du var tvungen att citera ett helt inlägg med FEM bilder för att säga det? Tror du inte vi andra hade förstått alls vad det hela handlade om annars?

Det totalt galna slentrianmässiga citerandet gör detta forum näst intill oläsligt ibland.

Bussmicke

Håller med, det är ett otyg att citera alla bilder. Har själv klagat på det för med varierade reaktioner..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Citat från: bussgrabben skrivet 30 december 2019, 19:15:49 PM
Och du var tvungen att citera ett helt inlägg med FEM bilder för att säga det? Tror du inte vi andra hade förstått alls vad det hela handlade om annars?

Det totalt galna slentrianmässiga citerandet gör detta forum näst intill oläsligt ibland.

Om det nu inte uppskattas, kan jag likväl ta bort det.

Walter

Citat från: bussgrabben skrivet 30 december 2019, 19:15:49 PM
Och du var tvungen att citera ett helt inlägg med FEM bilder för att säga det? Tror du inte vi andra hade förstått alls vad det hela handlade om annars?

Det totalt galna slentrianmässiga citerandet gör detta forum näst intill oläsligt ibland.

Och vill man rätta ngn gör man det bäst genom att på ett bra sätt tipsa om forumets regler som också anger att det ska vara en bra ton i språket man använder.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Gano skrivet 30 december 2019, 22:22:02 PM
Om det nu inte uppskattas, kan jag likväl ta bort det.

Blir lättare att läsa. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.