Keolis 6047 på oväntat ställe...

Startat av virtual1, 17 december 2019, 22:12:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Den syntes i eftermiddag på 710:an ungefär vid Snättringe, jag trodde dessa skulle flyttas tillbaka till Nacka från Jönköping???

Karsten

Nä, det var bara ett påhittad sanning av någon skribent här på forumet. Det blev HBS som hemvist för återvändarna från Jönköping.

virtual1

Citat från: Karsten skrivet 18 december 2019, 05:58:31 AM
Nä, det var bara ett påhittad sanning av någon skribent här på forumet. Det blev HBS som hemvist för återvändarna från Jönköping.

OK, var det nåt som flyttades bort då från Sydväst i samma veva?

Bussmicke

Citat från: Karsten skrivet 18 december 2019, 05:58:31 AM
Nä, det var bara ett påhittad sanning av någon skribent här på forumet. Det blev HBS som hemvist för återvändarna från Jönköping.
Det är ju poppis stt spekulera här..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

här dök spekulationen upp först, var signaturen "mackan05" fick sina uppgifter ifrån fick vi aldrig veta...


Citat från: Mackan05 skrivet 21 juni 2019, 14:42:03 PM
Dessa boggibussar (1520-1524) kommer att vara i Gubbängen.

Ledvagnarna 1547-1562 kommer att placeras i Fredriksdal.

Kortvagnarna 1420-1424 kommer att placeras i Charlottendal.

Ledvagnarna 6045-6049 kommer att placeras i Björknäs (troligtvis).

Ola Å

Det blev så att 6045-6049 hamnar i Gubbängen, 7135 flyttade till Fredriksdal, 6037(?) hamnade i Nyboda, sedan vet jag inte riktigt vad som händer, har för mig att några 74-or skulle bort från Gubbängen, men vilka och vart har jag glömt.

Bussmicke

Huvudsaken att rätt fakta kommer fram till slut.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussemil

Citat från: homer skrivet 19 december 2019, 18:34:48 PM
här dök spekulationen upp först, var signaturen "mackan05" fick sina uppgifter ifrån fick vi aldrig veta...
Citat från: Bussmicke skrivet 22 december 2019, 00:21:27 AM
Huvudsaken att rätt fakta kommer fram till slut.
Det var tänkt från början att 6045-49 skulle tillbaks till Värmdö när de lämnade Jönköping så det är ingen spekulation.
Varför de i slutändan hamnat i Gubbängen har jag ingen aning om.

Kvarne

Citat från: homer skrivet 19 december 2019, 18:34:48 PM
här dök spekulationen upp först, var signaturen "mackan05" fick sina uppgifter ifrån fick vi aldrig veta...

Vad är problemet...? Tycker det är lite väl gnälligt nu. Hadd varit en sak om han skrivit ATT... nu var han noga med att skriva ... (troligtvis) ... vilket tydliggör att just den delen av infon inte var säker... Därmed tycker jag inte direkt att "mackan" ska klandras.

Vissa saker kan ju ändras i efterhand när tex behov uppstår där man i första läget inte trodde det skulle finnas. Är det något vi här på forumet vid det här laget borde veta är det väl just att bussflyttar inte är säkra förens de faktiskt genomförts i verkligheten.  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Fredde

Citat från: Kvarne skrivet 22 december 2019, 08:13:19 AM
Vad är problemet...? Tycker det är lite väl gnälligt nu. Hadd varit en sak om han skrivit ATT... nu var han noga med att skriva ... (troligtvis) ... vilket tydliggör att just den delen av infon inte var säker... Därmed tycker jag inte direkt att "mackan" ska klandras.

Vissa saker kan ju ändras i efterhand när tex behov uppstår där man i första läget inte trodde det skulle finnas. Är det något vi här på forumet vid det här laget borde veta är det väl just att bussflyttar inte är säkra förens de faktiskt genomförts i verkligheten.  :)

Tyvärr krävs ren fakta och korrekta svar i större omfattning nu än tidigare, då det var mer fritt fram att spekulera.

När till och med en admin går ut och skriver "Tack för det enda seriösa svaret." känns det som att spekulationens tid är förbi...

homer

Citat från: Kvarne skrivet 22 december 2019, 08:13:19 AM
Vad är problemet...? Tycker det är lite väl gnälligt nu. Hadd varit en sak om han skrivit ATT... nu var han noga med att skriva ... (troligtvis) ... vilket tydliggör att just den delen av infon inte var säker... Därmed tycker jag inte direkt att "mackan" ska klandras.

Vissa saker kan ju ändras i efterhand när tex behov uppstår där man i första läget inte trodde det skulle finnas. Är det något vi här på forumet vid det här laget borde veta är det väl just att bussflyttar inte är säkra förens de faktiskt genomförts i verkligheten.  :)
Varför skulle det vara ett problem? personligen har jag inget emot spekulationer, jag spekulerar gärna. just i det här faller är inte ingen som har kommit till skada av fel uppgifter eller så.. livet rullar vidare...

Måns Johannesson

Det bästa är att konstatera att inga uppgifter är huggna i sten. Det är inte på något sätt unikt att dem planerade placeringen hinner ändras innan leverans/flytt. En uppgift som ges ett halvår i förväg med tillägget 'troligtvis' bör man ta för vad den är, en osäker uppgift i som mycket väl kan ändras innan flytt. Annars bör man nog blunda för sådana här uppgifter här och vänta tills bussarna verkligen har flyttats.

För övrigt kan jag komplettera med att förutom 6037 har även 6032 och 6039 flyttats från Eriksberg till Nyboda (källa bilregistret).

/Måns

Ted Selander

Både "mackan05" och "Bussemil" har givit uttryck för den planering som även jag fick del av, i ett tidigt skede. Att planer inte kommer till beslut, eller ändras, borde ju inte förvåna de signaturer som sätter sig på höga hästar i tråden.

Hasse L

6038 sågs på 144'an den 24/12 - också tillhörande Nybodahallen?

Peter Rost

Citat från: Hobgoblin skrivet 28 december 2019, 22:40:59 PM
6038 sågs på 144'an den 24/12 - också tillhörande Nybodahallen?

6038 tillhör Nyboda.

//Peter