Huvudmeny

Full fart i Berlin

Startat av Jeppe Hagelbäck, 16 december 2019, 22:17:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck


BVG 1023 i god fart på väg mot Alexanderplatz.


BVG 1823, en av de nya elbussarna som trafikerar linje 300. Även Solaris i elutförande syns på denna linje.


BVG 3234, en av många MAN-bussar som kommer att ersättas av Alexander Dennis Enviro500-bussar.



Mikael T Nilsson

Tjusigt! Kul med bilder från Tyskland!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Riktigt snygga bilder, alla tre! Men i synnerhet den första!

Föredömligt tydligt av tyskarna också att berätta att det finns anslutning till tunnelbana och pendeltåg på destinationsskylten.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Är 3234 så gammal att den måste bytas ut?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

DL

Citat från: Bussmicke skrivet 17 december 2019, 08:26:52 AM
Är 3234 så gammal att den måste bytas ut?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Årsmodell 2007


DL


Maven

Citat från: Carl Eric skrivet 17 december 2019, 07:34:48 AM
Riktigt snygga bilder, alla tre! Men i synnerhet den första!
Föredömligt tydligt av tyskarna också att berätta att det finns anslutning till tunnelbana och pendeltåg på destinationsskylten.

Det görs ju i Stockholm och många andra svenska städer också, genom att "station" skrivs ut när bussen har ändhållplats vid en pendeltågsstation. Men det kanske kunde bli tydligare?
För bussar med ändhållplats vid T-bana borde tunnelbane-T i ring visas på dest.skylten.

Carl Eric

Citat från: Maven skrivet 17 december 2019, 13:49:02 PM
Det görs ju i Stockholm och många andra svenska städer också, genom att "station" skrivs ut när bussen har ändhållplats vid en pendeltågsstation. Men det kanske kunde bli tydligare?
För bussar med ändhållplats vid T-bana borde tunnelbane-T i ring visas på dest.skylten.

Precis, det var vad jag tänkte på.  :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.