"LandvetterExpressen" i Borås [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 09 december 2019, 23:46:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

John P

#15
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 09 december 2019, 23:46:05 PM
Nobina drog ju nyligen igång flygbusstrafik mellan Borås och Landvetter flygplats. Här kommer några bilder tagna i det dystra gråvädret i Borås på måndagseftermiddagen.






Hållplatstavlan vid hållplatsen Högskolan på Yxhammarsgatan



Nobina 7167 på Yxhammarsgatan



Nobina 6841 på Sven Eriksonsgatan





Nobina 6841 vid Borås resecentrum. Detta är väl en reservbuss, noterade åtminstone en grön buss vid Nobinas depå som alltså ännu inte är klar för denna trafik.

6841 är säkerligen inlånad, tilllhör ( med reservation för att något har ändrats precis nyligen) Nobina T. O Norra Göteborg, vilket innebär att bussen oftast står i Kungälv
eller Älvängen.
Angående Landvetter Expressens  färgsättningen  så tycker jag att den är snygg och med dekaler så syns det tydligt att det inte är en vanlig Västtrafik- linje utan en flygbuss. En grön färgsättning hade nog lättare kunnat förväxlats med Flixbus.  Tycker nog dock att " By" kunde skippats framför Nobina, "By"  kunde stått med en annan stil åtminstone, nu ser det nästan ut som det är en del av bolagets namn...
Bussförare på Nobina Trollhättan.

John P

Citat från: yngrot skrivet 10 december 2019, 04:02:34 AM
Den gröna är en Mercedes  som har använts till Landvetter några dagar.  De jag sett har inte haft många resenärer..

Om det är en grön Mercedes Tourismo så är det nog också en lånebuss som hör hemma hos Nobina i Halland!
F.d Swebus 77XX..
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Ulf Berlin

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 december 2019, 13:13:58 PM
Varför det?
För att det står på utrikiska och då kan resande som känner sig dåliga på/i dessa kunskaper hålla sig ifrån att åka,
då dom antar att dom inte kommer att kunna kommunicera med t ex busschauffören.../Ulf

virtual1

Citat från: Ulf Berlin skrivet 12 december 2019, 13:07:21 PM
För att det står på utrikiska och då kan resande som känner sig dåliga på/i dessa kunskaper hålla sig ifrån att åka,
då dom antar att dom inte kommer att kunna kommunicera med t ex busschauffören.../Ulf

Men herregud, tror du på allvar att det lilla fåtal som inte förstår engelska får associationen att man pratar andra språk än svenska på bussen för att det står med liten text 'by Nobina' på hållplatsskylten???? och då inte vill åka med? kan vart det mest långsökta resonemang jag hört på år och dar. Så du menar då också att folk som ser annonser från stora företag där man åt höger och vänster kastar ur sig engelska uttryck tappar kunder för att de börjar tro att personalen på dessa bolag inte kan svenska????

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 11 december 2019, 10:53:37 AM
Lite tragiskt att det står"by Nobina"på topptavlan...
Detta kan ju avskräcka ev resande.../Ulf
Dumheter.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Citat från: virtual1 skrivet 12 december 2019, 13:58:20 PM
Men herregud, tror du på allvar att det lilla fåtal som inte förstår engelska får associationen att man pratar andra språk än svenska på bussen för att det står med liten text 'by Nobina' på hållplatsskylten???? och då inte vill åka med? kan vart det mest långsökta resonemang jag hört på år och dar. Så du menar då också att folk som ser annonser från stora företag där man åt höger och vänster kastar ur sig engelska uttryck tappar kunder för att de börjar tro att personalen på dessa bolag inte kan svenska????
Det var värst vad du var uttrycksfull idag då ;),men även du måste väl tycka att det ser fånigt ut att det står"by Nobina"på en svensk bussskylt?
Vi får väl se hur länge linjen överlever.../Ulf

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Berlin skrivet 13 december 2019, 12:15:04 PM
Det var värst vad du var uttrycksfull idag då ;),men även du måste väl tycka att det ser fånigt ut att det står"by Nobina"på en svensk bussskylt?
Vi får väl se hur länge linjen överlever.../Ulf
Det kan man naturligtvis ha synpunkt på men jag tror inte det finns någon som avstår från att resa med flygbussen bara för att det står ett engelskt ord på hållplatsstolpen. Det här är ju inte precis någon linje där man hoppar på spontat.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

virtual1

Citat från: Ulf Berlin skrivet 13 december 2019, 12:15:04 PM
Det var värst vad du var uttrycksfull idag då ;),men även du måste väl tycka att det ser fånigt ut att det står"by Nobina"på en svensk bussskylt?
Vi får väl se hur länge linjen överlever.../Ulf

Fånigt? Ja, kanske. Avskrävkande? Troligare att en snöboll klarar sig i h*****et...

Bussmicke

Varför skulle Det vara fånigt? Dumheter.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.