Huvudmeny

Arriva 6945

Startat av Mikael T Nilsson, 13 mars 2019, 15:43:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Fortsätter i Hobgoblins/Hasses och Virtual1:s anda och lägger ut en tredje vagn i Råstas nya MAN-serie här på Bussnack. Arriva 6945på linje 528 i ett snöslaskigt Sollentuna. Valde icke-dörrsidan då endast dörrsida visats tidigare (av Hobgoblin/Virtual 1).

Det kryllar fortfarande av gamla Mercedes-ledvagnar (från 2005) i Råstatrafiken, så än verkar inte så många av de nya MAN-ledvagnarna i Råsta tagits i trafik.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Snöslask det där?? :)
Det är ingenting mot busvädret i Sundsvall idag...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 13 mars 2019, 19:24:58 PM
Snöslask det där?? :)
Det är ingenting mot busvädret i Sundsvall idag...

Det är en definitionsfråga. Det syns inte så mycket på bilden, men det var riktigt ruggigt med blötsnö som dalade ner.  :)
Hoppas fototuren i Sundsvall var lyckad trots busvädret där.

Kan tillägga att jag såg ytterligare en ny MAN-ledvagn i Råstatrafiken. Det kan ha varit 6946 eller 6948 men är osäker.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Filip S

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 14 mars 2019, 08:33:53 AM
Det är en definitionsfråga. Det syns inte så mycket på bilden, men det var riktigt ruggigt med blötsnö som dalade ner.  :)
Hoppas fototuren i Sundsvall var lyckad trots busvädret där.

Kan tillägga att jag såg ytterligare en ny MAN-ledvagn i Råstatrafiken. Det kan ha varit 6946 eller 6948 men är osäker.

6943-47 är i trafik än så länge, återstår att se när och om 48-49 kommer.

Mikael T Nilsson

Citat från: Filip S skrivet 14 mars 2019, 20:01:59 PM
6943-47 är i trafik än så länge, återstår att se när och om 48-49 kommer.

Tack för uppgifterna! Då var det nog 6946 jag såg.
Vi får se om det blir ännu fler MAN-ledvagnar till Råsta senare i år då ett stort antal Mercedesledvagnar från 2005 eventuellt slopas.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.