Huvudmeny

Dragon Gate

Startat av Niklas Bygdestam, 09 juli 2017, 08:26:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BSB101

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 31 januari 2018, 00:09:35 AM

Tack! I den länkade artikeln står det:

Det är fortfarande ett par potentiella köpare kvar och ansvarig mäklare är Skandiamäklarna som hoppas att kunna slutföra en försäljning kring årsskiftet.

Vilket årsskifte menas? För de menar väl inte 2018-2019?

Och sedan skulle det vara intressant att veta vad man kan tänkas ha detta till. Idén med Dragon Gate verkar ju dödsdömd. Så tänker de sig att det byggs om till något annat?

I artikeln skriver man om konferensanläggning och det är väl inte helt feltänkt. Stället ligger på lagom avstånd från flera större städer och det finns ett tema som man kan bygga vidare på. Om det sedan räcker får andra bedöma då jag inte är verksam inom konferensbranschen utan jag nöjer mig med att delta på konferenser ;).

Ersa

Citat från: Peter Öden skrivet 31 januari 2018, 08:58:54 AM
Hela bygget är ju ett fiasko från första början !

"Första början" var för övrigt 1986. Det stämmer rätt bra att ekonomin och tillvaron knappast var bättre för Hotell Älvkarlen 1986-1988, men hur ekonomin var för Checkpoint Dalälven 1992-2004 vet jag inte. Försäljningspriset 1992 var för övrigt fem miljoner kronor, vilket ändå var bra mycket lägre än den senaste artikelns värdegissning på 25 miljoner kronor i år.

Ersa

Publicerad 26 februari 2018:
"Mäklaren som sköter försäljningen av Dragon Gate bedömer att det kan återstå två eller tre veckor innan försäljningen är slutförd. Detta förutsatt att affären verkligen blir av."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/forsaljning-av-dragon-gate-nara-1


Ersa


Ersa

Den nye ägaren Sisyfos har lanserat en helt ny hemsida på
www.drakporten.se

Undertiteln "Ett Sisyfosarbete pågår" tycker jag var väldigt fyndigt och träffande, vilket ju i detta fall passar väldigt överens om hotellprojektets historia och motgångar ända sedan det byggdes.
www.drakporten.se/page/3385


Ola Å

Gick iallafall att fylla på soppatanken där nu, och såg en skylt om något kafé.