Söndagsbild del 60

Startat av Jona, 26 oktober 2008, 14:58:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Jobbar ofta kväll, och igår blev det sen kväll. Så pass sent att hade varit söndag i över en timme innan jag slutade och for hem. Så jag kom hem strax före 2, satt vid datorn, donade och fixade i dryga timmen. Sedan gick jag och la mig strax före 2. Så trött att jag inte orkade skriva Söndagsbilden då. Så den kommer nu.

Min normal plan från början var ju att köra Skelleftebuss varannan söndag. Men då jag fyllt på mitt stora arkiv med mycket bilder från andra områden och bolag nu i sommar medan foto-turerna på hemmaplan inte varit lika många tänkte jag idag frångå den principen. Istället tänkte jag visa bilder från huvudstaden i Patrik Hanssons land, nämligen Luleå.

Bro-temat fortsätter även denna söndag och bilderna ni ser är från Bergnäsbron. Wikipedia anger följande och jag citerar:

Bergnäsbron är en öppningsbar klaffbro över Lule älv mellan centrala Luleå och Bergnäset. Bron stod klar 1954 och var då med en längd på 896,5 meter Sveriges längsta bro, men har sedan dess passerats av ett flertal svenska broar. Bron har en segelfri höjd på 7,3 meter när den är stängd. Dess körbana är endast 7 meter bred, men separata gång- och cykelbanor finns på båda sidor om körbanan. (Slut citat)


Näslunds Flygbuss.


Veolia, eller sop-åkarna från Paris som jag brukar kalla dom.


Nordbergs.


Alviks Trafik.


Sist ut blir LLT, Luleå LokalTrafik.

Dagen till ära så hade jag min vapendragare Krille med mig. http://sv.wikipedia.org/wiki/Vapendragare 
Vi träffade en annan snackare, denne får däremot om han nu vill, avslöja personligen vem det är som vi hade nöjet och få träffa. Men det var trevligt i alla fall....

Städer att lägga till listan för brobilds-undertemat är nu alltså:

Luleå (Bergnäsbron)
Skellefteå (Parkbron)
Skellefteå (Viktoriabron X2)
Umeå
Örnsköldsvik
Östersund (Frösöbron)

Byar/samhällen:

Bodbysund
Bjästa
Kvarnbyn
Kåge
Matfors
Åbyn

Sammanställning söndagsbild: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

Citat från: Jona skrivet 26 oktober 2008, 14:58:18 PM
Städer att lägga till listan för brobilds-undertemat är nu alltså:
Umeå

Har du verkligen fått med alla tre broar i stan? ;)
-Tegsbron: Linje 4, 6
-Kyrkbron: Linje 9, 69 (vissa 4:or)
-Kolbäcksbron: Linje 80

Samt Obbolabron som Holmsundsbussarna åker över.

Jona

Citat från: Verspieder skrivet 26 oktober 2008, 16:27:08 PM
Har du verkligen fått med alla tre broar i stan? ;)
-Tegsbron: Linje 4, 6
-Kyrkbron: Linje 9, 69 (vissa 4:or)
-Kolbäcksbron: Linje 80

Samt Obbolabron som Holmsundsbussarna åker över.

Det svaret får du veta framöver. Men just nu är det i Luleå vi är, och där har jag bara fotat på denna bro.

/J
MVH Filosofen Jona

Ersa

Citat från: Jona skrivet 26 oktober 2008, 16:29:51 PM
Det svaret får du veta framöver. Men just nu är det i Luleå vi är, och där har jag bara fotat på denna bro.

Jag väntar vidare  :)


Jona

#5
För er som väntar på bilder från Umeå så får ni väl hålla ögonen öppna en söndag framöver. Ett passande uttryck är den som väntar på något gott, väntar alltid för länge,  ni kan ju nämligen förmodligen ställa in er på lång väntan. Har en hel del brobilder som ligger och väntar på att få en sekund i rampljuset. Men för er som inte kan hålla er, så finns alla bilder på hemsidan för allmän beskådan....

Edit, gjorde ett litet tillägg. Ni som är nyfiken och vill stilla eran aptit nu direkt. Gör gärna det. Men gör gärna som när gäller T.ex Hockeymatch. Behåll det ni ser för er själv eller via att TEX epost eller skicka privat meddelande till mig. Länka inte, eller fråga inte synligt i detta inlägg om sådant ni sett på hemsidan i denna tråd. För dom som inte är nyfikna utan vill se bilderna i den ordning jag orkar behaga visa dom inte ska få spänningen förstörd. Tack på förhand för er hjälp....

(J
MVH Filosofen Jona