SL Linje 401 i Slussen

Startat av a32, 16 juni 2007, 16:14:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32


Copyright a32

SL linje 401 lastar passagerare vid Slussen i Stockholm

/a32    ;)

bussgrabben

Läckert vinkel!

Vad är det för stag på främre delen av leden? Jag har sett det på Säffle-leder, men kan inte minnas att jag sett något liknande på andra tillverkares ledbussar.

Jonas M. Bobjörk

När jag skall visa turister och liknande varifrån 401 går får jag peka och visa att den går från hållplatsen med den trasiga skylten...

Zella

Wow kolla  :o ???

En lång köööö... bakdörrarna öpna... ingen gå på bak... detta är inte Gbg eller...

Får jag behålla denna bild  ??? eftersom ordningen utaför bussen är kanon

:)

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Zella skrivet 16 juni 2007, 20:45:10 PM
Wow kolla  :o ???

En lång köööö... bakdörrarna öpna... ingen gå på bak... detta är inte Gbg eller...

Får jag behålla denna bild  ??? eftersom ordningen utaför bussen är kanon

:)

Men vem är den unge killen i röd rygsäck och varför bryter han ordningen?

Peter Erret

Det är väl inte så konstigt  att du får hänvisa till den trasiga skylten längst fram på "Nackarampen". Våra "Kycklingar" och även andra får "Hjärnsläpp", glömmer helt vad instruktörerna säger vid linjeutbildningen, "vänd aldrig till infartsröret, åk till Vikingline och vänd". Så länge inte detta går in i skallen så är det ingen idé att påkosta ny "Skylt" vid 401, varför kasta ut ett antal tusenlappar på nästa "minikyckling". / Peter

Jonas M. Bobjörk

Har förstått att ni verkar bra på att riva den där skylten.
Man har ju sett många skojiga saker där. Som ledbuss som fastnar och spärrar allt och sånt.

Men, så vet jag ju att det finns mycket man kan göra med en buss. Ge lärare gråa hår när man kör hans nylackade buss genom grenar, smeker trafikljus med backspegeln (utan att den rasar) och så.

a32

Citat från: Zella skrivet 16 juni 2007, 20:45:10 PM
Wow kolla  :o ???

En lång köööö... bakdörrarna öpna... ingen gå på bak... detta är inte Gbg eller...

Får jag behålla denna bild  ??? eftersom ordningen utaför bussen är kanon

:)

Visst får du det!
Använd copyright namnet.

/a32    ;)