Reklambak och smälld bak i Bromma

Startat av a32, 07 november 2007, 14:41:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32



Swebus 4116 har fått reklam i baken




Swebus 0572 har fått påhälsning bakifrån i natt

Copyright a32 på alla mina bilder.

/a32   ;)

homer


Bussmicke

Citat från: a32 skrivet 07 november 2007, 14:41:16 PM


Swebus 0572 har fått påhälsning bakifrån i natt

Copyright a32 på alla mina bilder.

/a32   ;)

Toksnyggt! bästa MaxCibilden på åratal.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Varför alltid förstöra med massor av reklam  :(

a32

Citat från: Bussmicke skrivet 07 november 2007, 15:45:08 PM
Toksnyggt! bästa MaxCibilden på åratal.

He he Nu blev du nöjd va?
Reklam är pengar... och pengar behöver ju SL .... säger dom själva.

/a32   ;)

Bussmicke

Synd baken ej var mer intryckt så den kunde tilldelas enkelbiljett Hölö..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Är ingen buss mekaniker men jag tycker att bussen är för illa åtgången. Kan inte vara värt pengarna att laga upp denna 12 år gamla buss. Nybes är den i oktober men vad hjälper det när den är påkörd. Vill minnas att bränslepump med mera sitter direkt bakom lucka och är detta skadat så är det dyrt.  / Christer K



Swebus 0572 har fått påhälsning bakifrån i natt

Copyright a32 på alla mina bilder.

/a32 
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

IntresseTrafik

Hej!

Jag skulle gissa på att bussen blir reparerad. Då detta troligen är en så kallad motpartskada. Alltså att motparten är vållande och motpartens föräkringsbolag får stå med fiolerna. Det som talar i mot detta är att Swebus har en hel del övertaliga normalbussar i ungefär samma årsmodell i SL färger.

Krille

Citat från: IntresseTrafik skrivet 07 november 2007, 18:34:03 PM
Hej!

Jag skulle gissa på att bussen blir reparerad. Då detta troligen är en så kallad motpartskada. Alltså att motparten är vållande och motpartens föräkringsbolag får stå med fiolerna. Det som talar i mot detta är att Swebus har en hel del övertaliga normalbussar i ungefär samma årsmodell i SL färger.

Förstås dumt att spekulera, men knappast troligt att bakomvarande fordon som kört in i bussen är vållande?

/K

Erling.L

Citat från: Krille skrivet 07 november 2007, 19:33:17 PM
Förstås dumt att spekulera, men knappast troligt att bakomvarande fordon som kört in i bussen är vållande?

/K



9 gånger av 10 är det den som kör in i ett fordon bakifrån som anses vållande då den anses inte haft tillräckligt avstånd
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

yngrot

Citat från: Bussmicke skrivet 07 november 2007, 16:50:53 PM
Synd baken ej var mer intryckt så den kunde tilldelas enkelbiljett Hölö..

Håller inte med dig tycker Maxci är en av de bästa bussarna om man ser till helheten. Bra att köra, lätt att gå på ,någorlunda lättmekad oxå vad mer begära?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Nicklas Vasa


Ersa

Citat från: yngrot skrivet 07 november 2007, 21:38:03 PM
Håller inte med dig tycker Maxci är en av de bästa bussarna om man ser till helheten. Bra att köra, lätt att gå på ,någorlunda lättmekad oxå vad mer begära?

Bussmicke gillar inte MaxCin som fotoobjekt, men det är en viss skillnad på att fota dem och satt köra/meka med dem varje dag. De flesta bussförare verkar gillar MaxCin pga att man kan jämföra köregenskaperna med nyare bussar med sämre kvalitet. Jag skulle vilja jämställa MaxCin med en rejäl Volvo 240 -75, och OmniCityn med en nyare krånglande Volvo 440 eller något annat från DAF-fabriken i Holland.


Ersa

Citat från: Mrbuss.se skrivet 24 november 2007, 17:59:21 PM
Och för er som undrar hur det slutade för 0572,  ;).

Åh, en nyrenoverad MaxCi.
Tyvärr Micke, men dessa bilder var betydligt bättre!  ;)