Östersund 08-01-24

Startat av Ove Bojarp, 24 januari 2008, 11:45:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

Idag rullade följande avvikande bussar i Ös:

HTK 719  Maxci  (Helblå)

XKO 237  Omnicity  (underdel blå/balk eller list = Lila/överdel = vit) Etanol-märkt.

ATL 371  var ej i trafik, stod hos Berners, Sc K340IB6X2*4NB/VES 

Janne

Det är ju den som ska tarfikera under skidskytte-VM. Etanolbussar ska ju levereras varje år nu till Ös. Kanon bra det!

Peter Öden

Hej !

HTK 719 är Orusttrafiken nr. 28

ATL 371 regad på Scania Sverige AB/Södertälje 07-12-03 (avställd)

XKO 237 årsmodell 2004, regad på Scania CV AB/Södertälje 08-01-14 (avställd 05-11-03)
samma gäller oxå för dess "kompis" XKO 376.
Är dessa två provvagnar hos Scania ??

Mvh Peter Ö

Ersa

Kan någon fota XKO237 och ATL371, tack!  :D

Walter

Citat från: Ove Bojarp skrivet 24 januari 2008, 11:45:26 AM
Idag rullade följande avvikande bussar i Ös:



XKO 237  Omnicity  (underdel blå/balk eller list = Lila/överdel = vit) Etanol-märkt.



Utan att se den framför mig så låter färgkombinationen fruktansvärd.

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa


Walter

Citat från: Verspieder skrivet 24 januari 2008, 21:30:03 PM
Blått och lila passar bevisligen inte ihop:
http://bussbilder.com/sidor/album/Bussar/V/Vilhelmina%20taxi/slides/3_vilhelminataxi_ume_070216.html

Tänkte först på dessa Ume bussar men i Östersund har man tydligen blandat i vit också. Kanske lite åt gamla Malmöhållet?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Varför dessa färger? Vart kommer dessa bussar ifrån?

Janne

Vi väntar med spänning på en bild på den nye OmniCity i Ös nu när vi målat upp en bild av den:) Men jag tror nog den är snyggare än den ledbussen från vilhelmina taxi. Vilken hemsk färg på den, det var ju lite vitt med i denna också!

Ove Bojarp

HTK 719 anges i SBH med dörrar 1-1-0, men den har
dörrar 1-1-1 såg jag idag.

Janne

Ja den kändes dock lite sliten tyckte jag. En del slitna stolar och så. Jag tror det är en reservbuss helt och hållet de lånat av delägarna Orusttrafiken. Medan OmniCity är en nyanskaffning som är etanoldriven. Men varförska den målas lila-blå? Kan det vara för skidskytte-VM som anordnas 8-17 februari i Östersund då loggan är i precis den färgen?!

Ersa

Färgen satt nog redan där när KR/Orust/Stadsbussarna fick tag i den. Ska den i framtiden gå permanent i Östersund lär den bli gul senare.