Östersund den 19 juli – del 1 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 14 augusti 2007, 13:27:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag var i Östersund några dagar i juli, här kommer några bilder från detta besök. Hoppas de kan vara av intresse - det finns risk att det kommer fler.  8)


Gott om bussar på Kyrkgatan: Stadsbussarna 115, 123, 119 och 114 på rad och från höger kommer 100.


Stadsbussarna 106 på Kyrkgatan som linje 4 mot Torvalla.


Stadsbussarna 104 på linje 14 kommer längs Kyrkgatan.


Stadsbussarna 127 som linje 9 på Kyrkgatan på väg mot Odenskog och Körfältet.


KR Trafik 56 svänger ner mot järnvägsstationen som linje 142 till Hammerdal och Strömsund.


Danielssons Busstrafik SUJ865 "Frida" ger sig av mot Mattmar, Åre och Duved på linje 155 "Årependeln".


Stadsbussarna 127 på Kyrkgatan som linje 9 till Lövsta.


Molunds Trafik SFD331 på Rådhusgatan.


Brunflo Buss SLE856 lämnar busstationen på linje 132 till Stugun och Hammarstrand.


Owéns Buss TNN574 startar från busstationen som linje 127 mot Gällö och Bräcke.


KR Trafik 75 på väg från busstationen mot Krokom, Änge och Kaxås som linje 154.


Walter

Mycket trevligt bildsvep. Tur att lacken på länslinjerna skiljer sig för mer tråkig och enhetlig stadsbussflotta får man leta efter.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bernt Talbrant

Citat från: Walter skrivet 14 augusti 2007, 13:32:17 PM
Mycket trevligt bildsvep. Tur att lacken på länslinjerna skiljer sig för mer tråkig och enhetlig stadsbussflotta får man leta efter.

Tackar!
Kan bara hålla med dig om detta - men det ska väl bli ändring på det så småningom så vitt jag förstått.

christianm

Jag vill också berömma fotografen, mycket snygga bilder!

Ur vilket hänseende kommer stadsbussflottan att förändras framöver?

Jacob med C

Inte ofta man ser bilder från Jämtland på bussnack... Men övrigt trevliga bilder...
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Christian Ljunggren

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 14 augusti 2007, 13:35:09 PM
Tackar!
Kan bara hålla med dig om detta - men det ska väl bli ändring på det så småningom så vitt jag förstått.


Bra bilder.  Kommer det månne någon mer bild?

/Christian

Bernt Talbrant

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 15 augusti 2007, 15:57:22 PM

Bra bilder.  Kommer det månne någon mer bild?

/Christian

Ja du - kan undra varför just du ställer den frågan...?!  ;D  Skämt åsido så "varnade" jag ju för fler bilder redan i inledningstexten.  :D

Bernt Talbrant

Citat från: Verspieder skrivet 16 augusti 2007, 15:45:23 PM
Fy tusan för 100% skrammliga OmniCity. Då är jag glad att jag kör i Umeå... Man får hoppas att det blir fler OmniLinkar till Östersund framöver. Och den där gula lacken med skumma orange symboler på sidan... urk!  :(

Nu är väl alla stadsbussarna i Östersund OmniLink - men ändå...