Överflyttat inlägg "Så kan det gå...."från den andra databasen

Startat av Lars Ödlund, 23 juni 2007, 00:05:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

 « föregående nästa »
  Skriv ut   

  Författare Ämne: Så de kan gå...  (läst 81 gånger) 

Mussebuss
Medlem

Offline

Antal inlägg: 1


   Så de kan gå...
« skrivet: 22 Juni 2007, 11:55:42 » 

--------------------------------------------------------------------------------
Nytt är tydligen inte alltid bra. Så här gick det för den relativt nya kombin 6464 i Leksand i Tisdags. Vad som hade hänt kollade jag inte upp men bärgarkillen låg under bussen vid driven, på gatan ett tag. Kanske någon standardåtgärd? Med tanke på den övriga "busskyrkogården" här i Siljanstrakten, så kan jag tänka mig att dom som är kvar och kör nu inte är så lyckliga. Gammalt lik, 4577 från X-trafik ersätter (ommålad såklart).
Mvh Musse (semesterledig 


  Loggat 



Jan
Medlem

Offline

Antal inlägg: 167

Godsbussar är mitt intresse nummer 1.


   SV: Så de kan gå...
« Svara #1 skrivet: 22 Juni 2007, 13:56:40 » 

--------------------------------------------------------------------------------
Är 4577 en reservbuss som finns konstant i Dalarna, eller var den avställd som man hade i bakfickan. Vad är felet på 6464?

« Senast ändrad: 22 Juni 2007, 16:12:47 av Jan »   Loggat 

--------------------------------------------------------------------------------
I branschen  snart 25 år


Jan
Medlem

Offline

Antal inlägg: 167

Godsbussar är mitt intresse nummer 1.


   SV: Så de kan gå...
« Svara #2 skrivet: 22 Juni 2007, 16:14:30 » 

--------------------------------------------------------------------------------
Har 4577 Dalalack?

  Loggat 

--------------------------------------------------------------------------------
I branschen  snart 25 år


Ulf Fernestad
Medlem

Offline

Antal inlägg: 46


   SV: Så de kan gå...
« Svara #3 skrivet: 22 Juni 2007, 23:32:31 » 

--------------------------------------------------------------------------------
Citat från: Jan skrivet 22 Juni 2007, 16:14:30
Har 4577 Dalalack?

Jo den har dalalack fotad av bussmicke 22/9-06
mvh Fernestad





Esbjörn

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 juni 2007, 00:05:35 AM
« föregående nästa »
  Skriv ut   

  Författare Ämne: Så de kan gå...  (läst 81 gånger) 

Nytt är tydligen inte alltid bra. Så här gick det för den relativt nya kombin 6464 i Leksand i Tisdags. Vad som hade hänt kollade jag inte upp men bärgarkillen låg under bussen vid driven, på gatan ett tag. Kanske någon standardåtgärd? 

Bärgarkillen kopplade med all säkerhet bort drivaxlarna, ett måste vid bärgning av en buss eller lastbil.