Huvudmeny

Buss till salu!!!

Startat av Wetjo, 09 juli 2011, 17:48:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 13 juli 2011, 18:17:57 PM
Om vi håller oss till 1395, som är till salu på blocket, kan vi inte gå ihop och lägga en liten summa var istället, för att på så sätt se till att bussen hamnar i rätta händer, jag ställer gärna upp med en summa, och då blir det ju beroende av hur många som ställer upp, hur hög insatsen blir.
Den skulle jag köpa om jag hade tid och ekonomi men en liten bit av den kanske.....

Björn Forslund

Citat från: Lars skrivet 14 juli 2011, 14:28:27 PM
Den skulle jag köpa om jag hade tid och ekonomi men en liten bit av den kanske.....

Visst vore det bra om flera gick ihop och räddade bussar som annars kanske hamnar i utlandet. Men tänk också på att ni måste dra åt samma håll för att det ska funka och att uppställning måste ordnas så bussen står tryggt.

Lars

Det är det som jag vet kan bli ett stort problem att i längden komma överens och sedan förvaring mm, och sedan verkligen få tid över!
Det bästa är nog någon seriös som vill vårda den ömt och som har plats hemma hos sig.

Björn Forslund

Citat från: Lars skrivet 14 juli 2011, 15:08:57 PM
Det är det som jag vet kan bli ett stort problem att i längden komma överens och sedan förvaring mm, och sedan verkligen få tid över!
Det bästa är nog någon seriös som vill vårda den ömt och som har plats hemma hos sig.

Enklast är om de intresserade bildar förening kring bussen, väljer en styrelse och har regelbundna möten där ni kommer överens och beslutar vad som ska ske.


Erik Tannerbring

Min granne hur ut platser för 2500:-/Året 15m (Vikbolandet).

1896

För att förtydliga, vad jag menade var att jag gärna ställer upp med en summa, men någon annan måste ta huvudansvaret för bussen.  :)