Några bilder på Kr Trafik i Umeå

Startat av Umeå Bussar, 02 november 2019, 13:23:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Umeå Bussar

Har inte fotat Kr Trafiks bussar så himla mycket i trafik utan bara när de sitter i depån. Så här bjuder jag på lite mer intressanta bilder :)




Första bilden blir på Kr Trafik 507 som kommer rullandes på Skolgatan som linje 123 mot Obbola via Holmsund. Har ju även varit en fd Weidermans o Björksbuss 101 :)




Nästa bild blir på den här kärran som svänger mot Nytorgsgatan o kör som 124 mot Holmsund. Har även varit en fd Uppsala vagn tidigare




Kr Trafik 505 som även den svänger mot Nytorgsgatan fast kör mot Sjukhuset för att där vända o köra som linje 15 mot Vännäs Har ett förflutet i Luleå då den kört för Fyrbuss, BDbuss o Nettbuss stadsbussar :)




Kr Trafik 409 som precis hade lastat på en passagerare vid hållplatsen Församlingsgården o svänger mot Nytorgsgatan som linje 123 mot Obbola via Holmsund. Härligt med förare gör lite sånna här grejer också




Kr Trafik 49 som håller på lämna depån för att påbörja sin dag som förmodligen linje 11 mot Hörnefors då den oftast bara kör den




Kr Trafik BRP 136 eller Björksbuss 11 som precis körde ut från depån o som man enkelt nog kan gissa ska den säkert påbörja som linje 31 mot Lycksele från Vasaplan. Står egentligen att Björksbuss Närke äger bussen. Vet inte om de kommer ändra det eller låter det vara så tills Kr Trafik försvinner? Någon som vet mer om det? Har även sätt ännu en till Setra men med hela Örebro färgerna. O den rullar runt i linje trafik den också




Kr Trafik 408 som också den precis lämnade depån för att åka mot Vasaplan o påbörja någon linje där. Superhärlig förare också som stannade o frågade om bilden blev bra :)




Kr Trafik 400 som den också körde ut från depån o skulle påbörja sin dag




O sista bilden blir på Kr Trafik 187 som precis hade kört ut ur tvätthallen o skulle ut o köra



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Transdev-tan

Skulle man skicka några B12Ma till Norrtälje när de blir ersatta i Umeå?

Niklas Bygdestam

Citat från: Umeå Bussar skrivet 02 november 2019, 13:23:02 PM



Nästa bild blir på den här kärran som svänger mot Nytorgsgatan o kör som 124 mot Holmsund. Har även varit en fd Uppsala vagn tidigare



Finns det bilder på denna när den var gul och gick i UL-trafik kring Uppsala?


Citat från: Umeå Bussar skrivet 02 november 2019, 13:23:02 PM



O sista bilden blir på Kr Trafik 187 som precis hade kört ut ur tvätthallen o skulle ut o köra



Skickat från min iPhone med Tapatalk


Har inte den här också ett förflutet från Uppsala? Jag tycker att jag känner igen den. Finns det bilder på det?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Umeå Bussar

Citat från: Transdev-tan skrivet 02 november 2019, 13:54:34 PM
Skulle man skicka några B12Ma till Norrtälje när de blir ersatta i Umeå?
Osäker vad som ska hända med de faktiskt. Kan var mycket möjligt. Men har inte jätte mycket koll på just Kr Trafik så kan inte ge ett bra svar.

Umeå Bussar

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 november 2019, 14:05:42 PM

Finns det bilder på denna när den var gul och gick i UL-trafik kring Uppsala?



Har inte den här också ett förflutet från Uppsala? Jag tycker att jag känner igen den. Finns det bilder på det?

Jo båda har ju kört för Uppsala. Tror du även bara kan googla o få upp bilder på de. De körde för Kr Trafik i Uppsala också på den tiden så de hette samma sak då

Oskar A

KR-trafik 87 som nästan nylevererad:



Så en bild på KR-trafik 187 också:



Kan i övrigt hänvisa till min hemsida där det finns fler bilder på KR-trafik i Uppland. Dock väldigt dåligt uppdaterat under senare år.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 02 november 2019, 15:43:30 PM
KR-trafik 87 som nästan nylevererad:



Så en bild på KR-trafik 187 också:



Kan i övrigt hänvisa till min hemsida där det finns fler bilder på KR-trafik i Uppland. Dock väldigt dåligt uppdaterat under senare år.



Tjusigt! Tack ska du ha :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredde

B12M, det är bussar det! Tack för ett trevligt svep! :)

Jona

HEJ

Precis som Peter Harryssons så kom jag osökt och tänka på när jag såg denna tråd och frågor om bilder på dessa bussar i Uppsala i UL-gult att, har jag inte en ul-gul buss fotat i Umeå.
Så gick igenom arkivet och letade och den som letar, han söker! Eureka, jag fann tillslut bilden jag osökt tänkte på, men insåg, det är ju tyvärr fel individ.

Bestämde mig för att bjuda på en gammal bild i alla fall trotts detta.


KR trafik 193, i UL-skrud, i trafik i Umeå en februaridag 2014. Fotoplats Vasaplan.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Mycket trevligt, tyvärr försvinner de snart..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob med C

Undra om Byberg tar över delar av KR Trafiks Volvo bussar och ta dom till Västernorrland? Enligt vad jag har hört tidigare så tänkt så. Trevligt med lite Umeå bilder.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Niklas Bygdestam

Citat från: Jacob med C skrivet 02 november 2019, 23:59:03 PM
Undra om Byberg tar över delar av KR Trafiks Volvo bussar och ta dom till Västernorrland? Enligt vad jag har hört tidigare så tänkt så. Trevligt med lite Umeå bilder.


Det är inte risk att dessa nämnda KR fd UL-bussar skickas till Ryssland, Vitryssland, Ukraina eller Kazakstan eller liknande? Dessa Volvo Säffle av den här generationen känns ju dessvärre alltmer utgående i Sverige idag.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bilomnibussen

Bland de inledande bilderna hittade jag två stycken som ursprungligen inköpts och satts i trafik av Weidermans Buss Kumla, bussrörelsen såld till Björks Buss 2015. Det är Weidermans nr 11 BRP 136 och nr 101 BRP 203. De här Setrabussarna fanns med två utrustningsalternativ, 11 och några mera med toalett, några andra utan. Bussarna sattes i trafik i augusti 2009. Jag har kört båda de avbildade samt systervagnarna ganska mycket. Gick bra men var halfotade på vintern. Ibland blev det flipperspel på intrumentpanelen, andra gånger blev det andra elektronikfel så man fick gå bak och slå av batterierna och starta om sedan. Totalt antal fem vagnar, 9, 10, 11, 101, 102. De sistnämnda var placerade i Askersund därav inventarienumren. Laxås bussar hade invnummer som började på 200.

Mvh Jan G

BR

KR:s ledvagnar i Umeå kommer hamna i Rumänien om jag minns rätt. De bussar som rullar i stan men ej har rätt färger är bara inlånade året ut eftersom det är bussbrist och man måste ju köra de man ska iaf.

Byberg tar alla övriga Volvos till Västernorrland - JA!

Umeå Bussar

Citat från: BR skrivet 27 november 2019, 22:52:23 PM
KR:s ledvagnar i Umeå kommer hamna i Rumänien om jag minns rätt. De bussar som rullar i stan men ej har rätt färger är bara inlånade året ut eftersom det är bussbrist och man måste ju köra de man ska iaf.

Byberg tar alla övriga Volvos till Västernorrland - JA!
Tar Byberg då också boggie vagnarna me Bussgods utrymmen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk