Uppsalabuss i Skåne eller ur Jonas Sandqvist's fotoalbum del 3 (1 bild)

Startat av Andreas Ljungqvist, 25 maj 2007, 16:58:25 PM

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 27 maj 2007, 01:01:34 AM
Tack för all info o bilder på vagnarna.. Dessa skulle man velat upplevt så helst bakom ratten..




På sätt och vis har du faktiskt chansen att få uppleva det om du vill. Om du åker upp hit till Uppsala så finns den fina bussen nr 212 (regnummer BAF 292) bevarad som är en CR 76. Du kan säkert få en möjlighet att få provköra bussen om du frågar snällt  :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 27 maj 2007, 14:31:14 PM

På sätt och vis har du faktiskt chansen att få uppleva det om du vill. Om du åker upp hit till Uppsala så finns den fina bussen nr 212 (regnummer BAF 292) bevarad som är en CR 76. Du kan säkert få en möjlighet att få provköra bussen om du frågar snällt  :)

Så pass.. Det låter ju intressant. Är det dig man ska fråga snällt då?? Skulle va mycke trevligt..


Niklas Bygdestam

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 27 maj 2007, 15:34:19 PM
Så pass.. Det låter ju intressant. Är det dig man ska fråga snällt då?? Skulle va mycke trevligt..




Nej, visserligen är jag medlem i Spårvägssällskapet men jag vårdar inte bussarna. Men hör av dig till Spårvägssällskapets Uppsalaavdelning så är jag säker på att du kan få ett napp och att du kan få tillfälle att få provköra den här fina bussen. De som vårdar om den här bussarna brukar inte vara omöjliga med sånt  :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Andreas Ljungqvist

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 27 maj 2007, 15:53:36 PM

Nej, visserligen är jag medlem i Spårvägssällskapet men jag vårdar inte bussarna. Men hör av dig till Spårvägssällskapets Uppsalaavdelning så är jag säker på att du kan få ett napp och att du kan få tillfälle att få provköra den här fina bussen. De som vårdar om den här bussarna brukar inte vara omöjliga med sånt  :)

Finns tydligen en i Malmö oxå, känns lite närmre så man kanske ska höra sig för där först.. Annars låter det som en mycke trevlig idée så tusen tack för tipset..