En vit "anonym" i Östersund [Bild]

Startat av Tobias, 18 juli 2019, 16:45:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Denna vita "anonyma" buss fick jag på bild i Östersund förra veckan. Såg den flera gånger när den kom körandes fram och tillbaka och verkade inte som jag såg det vara i linjetrafik. Har försökt söka på den men utan resultat. På Transportstyrelsen anges den som avställd förra året men jag såg en grön skylt i bakrutan.

Är det någon som vet vad den gör där? Testkörning? Demokörning?

Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

j-a

Scania verkar ha mycket provbussar rullande runt Östersund,har sett sådana där ofta?

Ersa

Ja, Scania har provkört provbussar i specifika slingor inne i Östersund i många år.

buskörare

Vad är det för speciellt med den? Står som dieselbuss i bilregistret, men påbyggnaden på taket säger nått annat ju. Vätgas? ;D

CW66

Citat från: buskörare skrivet 18 juli 2019, 19:16:22 PM
Vad är det för speciellt med den? Står som dieselbuss i bilregistret, men påbyggnaden på taket säger nått annat ju. Vätgas? ;D

Electric

Provbussar kan stå som lite vadsomhelst i Bilregistret, fastän det är något helt annat.

buskörare

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 19 juli 2019, 00:01:25 AM
Electric

Provbussar kan stå som lite vadsomhelst i Bilregistret, fastän det är något helt annat.

Tänkte nästan det, men visste inte att man skriver in annat i registret. Tack!