Nobina 3700... [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 10 juli 2019, 23:14:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...verkar tillsammans med 3703 vara de sista ur den äldre serie MAN boggibussar (3700-08), vilka snart ska försvinna från Borås, som ännu är i trafik. Båda dessa var ute och rullade på linje 2 i torsdags den 4 juli.


Nobina 3700 (f d BL 166) på Söderbrogatan i Borås den 4 juli i år.

Staffan Sävenfjord

3700-3708 skall alltså säljas när de nya batteriledbussarna sätts i trafik. De har emellertid blivit försenade och jag betvivlar att de är i gång i augusti 2019. Så vitt jag vet har inte första bussen kommit till Borås än och det återstår väl en hel del utbildning innan den kan köras i linjetrafik. De skall gå på linje 2 (Tullen-Södra torget-Trandared.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bernt Talbrant

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 juli 2019, 08:16:38 AM
3700-3708 skall alltså säljas när de nya batteriledbussarna sätts i trafik. De har emellertid blivit försenade och jag betvivlar att de är i gång i augusti 2019. Så vitt jag vet har inte första bussen kommit till Borås än och det återstår väl en hel del utbildning innan den kan köras i linjetrafik. De skall gå på linje 2 (Tullen-Södra torget-Trandared.

Säljas vet jag inte - snarare omplaceras inom Nobina. Men det var kanske det du menade. Kan ju bli bekymmer om de inte kan komma till sina nya "hemorter" i tid. Eller så blir det Borås som blir drabbat... Man håller f ö på med ombyggnad av depån på Strömsdal inför de nya bussarnas ankomst.

John P

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 11 juli 2019, 08:50:44 AM
Säljas vet jag inte - snarare omplaceras inom Nobina. Men det var kanske det du menade. Kan ju bli bekymmer om de inte kan komma till sina nya "hemorter" i tid. Eller så blir det Borås som blir drabbat... Man håller f ö på med ombyggnad av depån på Strömsdal inför de nya bussarnas ankomst.

Vi ska få fem till Trollhättan och även Skövde ska få en del ( resterande?!). Bussarna som ska till Trollhättan kommer främst att rulla på linje 24 och en kommer att gå på linje 62  på morgonturerna.
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Bernt Talbrant

Citat från: John P skrivet 11 juli 2019, 14:53:59 PM
Vi ska få fem till Trollhättan och även Skövde ska få en del ( resterande?!). Bussarna som ska till Trollhättan kommer främst att rulla på linje 24 och en kommer att gå på linje 62  på morgonturerna.

Ja enligt Nobina Sjuhärads instagramsida ska de till Trollhättan och Skövde.