Huvudmeny

Lakers skyltad buss

Startat av yngrot, 03 december 2007, 12:12:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Är det någon med koll på Kronobergslackade bussar som vet vilka jag mötte i går kväll på rv 27 en kort och 3 ledvagnar skyltade "LAKERS" det var Säffle alla 4 inte de nyaste. Den lacken är väldigt snygg och stilren. Kronoberg har kanske inte så höga krav på låg ålder? Jag fick för mig det skulle kunna vara Växjö?? Veolia??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

Citat från: yngrot skrivet 03 december 2007, 12:12:22 PM
Är det någon med koll på Kronobergslackade bussar som vet vilka jag mötte i går kväll på rv 27 en kort och 3 ledvagnar skyltade "LAKERS" det var Säffle alla 4 inte de nyaste. Den lacken är väldigt snygg och stilren. Kronoberg har kanske inte så höga krav på låg ålder? Jag fick för mig det skulle kunna vara Växjö?? Veolia??

Jag vet inte vilka bussar det var men de kom från Borås där Växjö Lakers igår slog Borås HC i hockey med 5-1...

Zella

På min tid där nere fram till 2005 så var det Veolia som hade hand om Växjö Lakers körningar...

Och enligt beskrivningen så kan jag till 99% säga att det var Veolia Vxö som körde...

Härligt att Lakers van  :D ;D