Lite nytt i Tranemo ( nu med bilder)

Startat av yngrot, 17 juni 2011, 22:07:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Nu har de kommit de nya som Kjellgrens ska köra med på linje 209 samt 320 och 161.. och till B-M glädje så återanvänds invnr  ;)  

Följande fanns idag

45001 CMP 813
45003 CMP 817
45004 CMP 832
45007 CMP 844
45008 CMP 847
45010 CMP 865
45011 CMP 872

Alla är 8500 facelift 2 axliga 48 sittplatser. RME "Diesel". De båda 45006 samt 45009 ska oxå vara kvar .. även de med RME . De båda 9700 som hette 45004 samt 45007 går enligt uppgift till Nettbuss för trafiken Kinna -Göteborg märkta med RME vid tankluckan.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Löjligt det här med återanvändning av nummer men jag antar det har att göra med Radion?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Ett försök att lägga upp de bilder Yngrot mms:at mig:












yngrot

Tack för hjälpen .. tagna med mobil och vart väl inte helt hundra..

Bild 1 är inne i Kjellgrens garage
Bild 2 är på den nya förargrinden som tyvärr inte täcker trappsteget =kalldrag
Bild 3 förarplatsen vilken är något mindre både i längd och bredd med en vanligt träskiva hade man vunnit några cm den nya är i plast ca 5cm tjock

Bild 4 klimatpanelen sitter under förarrutan och verkar numera funka som den skall dvs ställer man in pil ner så kommer luften mot golv pil upp mot rutan .förr gjorde den inte så utan det kom ju lika mkt luft ur alla utblåsen . Nu finns det 2 utblås mot pedaler samt 4 st under instrumentbrädan och ett utanför grinden som oxå ger mer luft än de 2 som fanns förr

Bild 5 och 6 är på garageplan..

Det känns ju som dessa är rätt bra byggda och man verkar tagit en del bra saker från 8700 förarfönster är med isolerglas det är ju bra ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

New_options


yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Dieselsmurfe

Jag kanske har fel men. Står det RME på luckan?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Dieselsmurfe skrivet 20 juni 2011, 16:55:18 PM
Jag kanske har fel men. Står det RME på luckan?

Ja, det gör det. Dessa bussar drivs nämligen med RME.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

RME är väl på alla nya Nettbuss om jag inte är ute och cyklar.. även några äldre som är konverterade till RME
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Gustafsson

Gamla 45007 gick på linje 330 Gbg-Kinna idag. Den var inte omnumrerad till Nettbus-nummer utan hade fortfarande nummer 45007 påtejpat.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

S Svensson

Citat från: yngrot skrivet 17 juni 2011, 22:07:44 PM
Nu har de kommit de nya som Kjellgrens ska köra med på linje 209 samt 320 och 161.. och till B-M glädje så återanvänds invnr  ;)  

Följande fanns idag

45001 CMP 813
45003 CMP 817
45004 CMP 832
45007 CMP 844
45008 CMP 847
45010 CMP 865
45011 CMP 872

Alla är 8500 facelift 2 axliga 48 sittplatser. RME "Diesel". De båda 45006 samt 45009 ska oxå vara kvar .. även de med RME . De båda 9700 som hette 45004 samt 45007 går enligt uppgift till Nettbuss för trafiken Kinna -Göteborg märkta med RME vid tankluckan.

Borde betyda att 45002 USW612 och 45005 SXA598 är kvar. 45002 har synts på linje 300 och stått uppställd i Kinna. Troligen har ingen annan 45002 kommit. 45005 brukar användas till akut tågersättning.45006 är XUX987 och 45009 är XUX967.
Tilläggas kan att 45xxx är Buss i Västs radiogruppnr för södra älvsborg.Kjellgrens i Tranemo AB har även varit spindeln i nätet för Buss i Väst AB och bussarna i södra älvsborg. På morgnarna ringde personalen runt hela BiV och talade om att de var vakna. Erland eller Tomas tog emot dessa. Tack Erland och Tomas för att alla förarna vaknade. mvh SSn

yngrot

USW 612 finns inte kvar i Tranemo  SXA finns däremot. och tillsvidare de 3 Setra 45021-23
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

Citat från: yngrot skrivet 05 juli 2011, 19:04:13 PM
USW 612 finns inte kvar i Tranemo  SXA finns däremot. och tillsvidare de 3 Setra 45021-23

USW612 står skriven på Nettbuss Kinna sedan den 18 juni.

yngrot

Är väl samma med fd 45004 45007 minns inte regnr på dem nu ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina