Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: bjorn.lovdahl skrivet 25 mars 2019, 15:44:15 PM

Titel: Lothian 1033
Skrivet av: bjorn.lovdahl skrivet 25 mars 2019, 15:44:15 PM
(http://bjornlovdahl.se/InterrailGB2019/DSC_1688-2.jpg)
på Princes Street i Edinburgh 20/3 2019
Titel: SV: Lothian 1033
Skrivet av: Fredrik Gelin skrivet 28 mars 2019, 07:51:21 AM
När jag var där i oktober 2004 kunde det se ut så här:(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190328/573c1fca54330c7397d3aeb14a7ce5ea.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190328/858b247b51b92cd66c614c23cb5eb59b.jpg)

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Titel: SV: Lothian 1033
Skrivet av: bjorn.lovdahl skrivet 28 mars 2019, 09:26:40 AM
Inte mycket till spårvagnsspår då :)
Titel: SV: Lothian 1033
Skrivet av: Bussmicke skrivet 07 april 2019, 20:21:27 PM
Nää, men bussarna var roligare då. :)

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Titel: SV: Lothian 1033
Skrivet av: larslengberg skrivet 09 april 2019, 15:42:40 PM
Varför envisas britterna med dörrställning 2-0-0 i stadstrafik? Blir det inte väldigt opraktiskt när av- och påstigande ska trängas?

Mvh

Lars Lengberg
Titel: SV: Lothian 1033
Skrivet av: Bussfanatikern skrivet 10 april 2019, 01:45:21 AM
Citat från: larslengberg skrivet 09 april 2019, 15:42:40 PM
Varför envisas britterna med dörrställning 2-0-0 i stadstrafik? Blir det inte väldigt opraktiskt när av- och påstigande ska trängas?

Mvh

Lars Lengberg

För att busschauffören ska ha full koll på att alla påstigande passagerare betalar för sej eftersom bussbolagen där är väldigt beroende av just biljettintäkterna.
För att göra det ännu krångligare att tjuvåka så är dörrarna dessutom avskilda med ett räcke där den första dörren är ingång medan den andra är utgång.
På den andra sidan som saknar dörrar så finns det alltid en dörr för nödutgång längst bak i bussen, vilket är ett lagkrav där.