Kommentarer till omröstningen

Startat av Walter, 24 februari 2008, 20:45:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

#75
Ja, ska vi göra en uppdelning kan vi lika gärna inrätta ett historiskt forum också. Men några speciella SL-forum eller Turistbuss-forum blir det som Staffan skriver ovan, inte, ifall någon tänker komma med ännu fler förslag.

Min "oerhörda fasa" är inte att flytta trådar hela nätterna, utan snarare allt gnäll som kommer med e-mailen där en del personer tycker att den och den tråden skall flyttas, det och det inlägget ska bort o s v...och givetvis skall det ske omedelbart...

Dessa oftast onödiga klagomål skall samtidigt upphöra, det hoppas jag att alla är överens om.
Endast rena regelbrott ska anmälas.

/Björn

Jessika

Citat från: Björn Forslund skrivet 06 mars 2008, 11:27:09 AM
Min "oerhörda fasa" är inte att flytta trådar hela nätterna, utan snarare allt gnäll som kommer med e-mailen där en del personer tycker att den och den tråden skall flyttas, det och det inlägget ska bort o s v...och givetvis skall det ske omedelbart...
Dessa oftast onödiga klagomål skall samtidigt upphöra, det hoppas jag att alla är överens om.
Endast rena regelbrott ska anmälas.
/Björn

Det är då man skriver in en ny regel: "Möjligheten att anmäla inlägg för granskning får inte missbrukas."
Och så är man av med det problemet! :)
/Jessika


Staffan Sävenfjord

Citat från: Jessika skrivet 06 mars 2008, 12:16:29 PM
Det är då man skriver in en ny regel: "Möjligheten att anmäla inlägg för granskning får inte missbrukas."
Och så är man av med det problemet! :)
/Jessika



Ja, det är så vi tänker att göra. Även om vi kanske kommer att välja en något annan formulering. Något i stil med "Funktionen att anmäla inlägg är till för att påpeka rena olagligheter eller regelbrott. Den skall inte användas för att påpeka att ett inlägg finns på fel tavla."
Observera att detta inte är en gliring till dem som tidigare anmält inlägg för att de varit på fel tavla.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Svemicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 mars 2008, 12:25:08 PM
Ja, det är så vi tänker att göra. Även om vi kanske kommer att välja en något annan formulering. Något i stil med "Funktionen att anmäla inlägg är till för att påpeka rena olagligheter eller regelbrott. Den skall inte användas för att påpeka att ett inlägg finns på fel tavla."
Observera att detta inte är en gliring till dem som tidigare anmält inlägg för att de varit på fel tavla.


Det verkar som om Jessika är mer ordekonomisk än Du, Staffan. ;) Hennes formulering krävde inte lika många ord som Din. :)
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Andreas Ljungqvist

Då var omröstningen klar och stängd efter att ha varit öppen i 14-dagar.. Resultatet finns att se i den låsta omröstningstråden.. Men fördelningen blev att 41 personer vill behålla snacket som idag och 60 personer vill ha den förändring som omröstningen handlade om.. Tack alla för era röster, tack även till moderatorgruppen som varit behjälpliga i detta..


Mr G

CitatÄr det inte dags att dela upp tavlan Bussnack i minst två underkategorier? (läs nedan innan röst avläggs)  (Omröstningen har avslutats: idag kl. 20:41:05) Behåll snacket som idag!!  41 (40.6%)
Dela upp snacket i två underkategorier (eller fler)!!  60 (59.4%)
 
Antal personer som röstat: 100

Men hur kan 61 plus 40 bli sammanlagt 100 röstande? Kanske en person har röstat två gånger då?

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=9645.0
吉先生

Andreas Ljungqvist

Nej ingen kan ha röstat 2 ggr.. Inte ens den som skapat den då den låstes från dag 1 av moderatorena.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 09 mars 2008, 21:59:43 PM
Nej ingen kan ha röstat 2 ggr.. Inte ens den som skapat den då den låstes från dag 1 av moderatorena.

Låsningen gjordes för att inte omröstningen skulle drunkna i en lång debatt och berörde inte själva omröstningen. Samtidigt startades denna tråd just för att debattera omröstningen.
Varför det är 101 röstande och 100 röster finns ingen riktigt bra förklaring till. Förmodligen har någon registerats som röstande men inte själva rösten. Nu har ju inte det någon större betydelse för slutresultatet.
Vid omröstningar kan ingen rösta två gånger med mindre än att man är registrerad som två personer (vilket inte är tillåtet och något som vi ser allvarligt på) oavsett om tråden är låst eller inte.
Till oss har meddelats två stycken som har ångrat sin röst. Det har varit en från varje "sida" så det påverkar inte slutresultatet.

Vi har alltså fått ett klart resultat. Visserligen är det bara ca 15 procent av all röstberättigade som röstat, vilket väl normalt skulle innebära att omröstningen skulle förklarats icke utslagsgivande. Sådana är dock inte vi utan vi kommer att genomföra den här förändringen och samtidigt också införa en busshistorisk avdelning. Det kan dock dröja några dagar.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)