Upphandling SL området

Startat av Fredde, 16 december 2007, 13:23:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 december 2007, 22:46:35 PM
Det finns väl bara en handfull exempel på där det inte fungerat 100-procentigt vid övertagande och minst tjugo gånger så många där det fungerat i stort sett klanderfritt. Jag kan i en hast bara komma på följande där det fungerat dåligt: Björknäs, Karlskrona, ... Ja, jag kommer inte på fler även om det säkert finns några till. På järnvägssidan har vi Citypendeln.


Inför dåvarande Linjebuss trafikstart i Eskilstuna 2002 gock det inte heller problemfritt då bussar fick tas in från övriga landet samt biljettmaskiner som av och till inte var brukbara. Hur brukar det gå till när en massa bussar ska byta plats inför en ny operatör, börjar man köra iväg vagnar lite i taget eller görs en samlad insats dagarna innan skiftet?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

En fråga ingen ställt ännu är om det införs nya krav på bussarna efter Arrivas trafikstart, som t.ex lågentrékravet nere i Nynäshamn att jämföra med.

Fredde

CitatInfoga citat
En fråga ingen ställt ännu är om det införs nya krav på bussarna efter Arrivas trafikstart, som t.ex lågentrékravet nere i Nynäshamn att jämföra med.

Då kan man ju räkna bort de flesta (alla?) ledvagnarna...


Patrik

Jag fick precis ett mejl från Regionchefen för Arriva och han berättade att det kommer komma nya bussar till Märsta och Ekerö samt att det kommer flyttas bussar från Jönköping upp hit.

Bussmicke

Härligt, då kanske du får frossa i mer Omni?  ;D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

att de kommer nya kunde vi nog alla lista ut, frågan är hur många? själv gissar jag att de mesta kommer bytas ut

vad jag kan se av listan från ekerö finns de inte mycket som är lågentre

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 18 december 2007, 15:52:35 PM
Vad finns det för annat med Etanolmotor?

Begagnade Umeåvagnar, som kan köpas via Bus Trade Center!  ;D