JoSe:s julkalender 2015

Startat av Jocke Selling, 29 november 2015, 16:44:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Lucka 22

I dagens lucka hamnar vi på slottsbacken i Stockholm.


Jocke Selling

Lucka 23

Vi närmar oss slutet av kalendern, och dagen bjuder på Hybrider i SL-kostym en regnig sommardag.






HB


Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jocke Selling

Lucka 24 Julafton

Så kommer till slut sista luckan i kalendern. Luckan tillägnas SvOf och deras föreningsverksamhet.


På väg till ny uppställningsplats i carport gjordes detta fotostopp. Vore trevligt att få igång denna som i stort gick riktigt bra efter närmare 8 års stillestånd.


Föreningsutfärd som sammanlöpte avgångsmässigt med den sista avgången till Grafikenshus vilken jag körde med 1120.


I Östervåla där föreningen lånar fina garageplatser gjordes en reklamfotografering med BSBV 28 som bakgrund


Efter föreningens årsmöte våren 2014 gjordes en trevlig utfärd i Sundbyberg med 1120 som då fått fronten rostrenoverad och nymålad.

God jul och gott nytt år önskar kalendermakaren

WalleW

Citat från: Jocke Selling skrivet 24 december 2015, 10:34:40 AM



På väg till ny uppställningsplats i carport gjordes detta fotostopp. Vore trevligt att få igång denna som i stort gick riktigt bra efter närmare 8 års stillestånd.


Jättefina bilder !

Beträffande SvOf/WTAB 7990 ovan...
Jag vet inte hur många ledvagnar av denna typ som WTAB hade, men en av dem var i alla fall den första ledvagn (eller dragspels-buss som de kallades i början) som jag någonsin körde. Den "premiär-körningen" hösten 1969 bestod för min del av tre varv runt Jarlaplan...med ordinarie förare Ekström (?) som passagerare på rally-stolen... :)
Jag var relativt orutinerad som bussförare då, men jag minns att manöverbarheten, trots längden, var en överväldigande känsla när den "ormade" sig runt gathörnen... :o

/   God Jul hälsar Walle



Lars-Håkan_E

Citat från: WalleW skrivet 24 december 2015, 12:06:13 PM
Jättefina bilder !

Beträffande SvOf/WTAB 7990 ovan...
Jag vet inte hur många ledvagnar av denna typ som WTAB hade, men en av dem var i alla fall den första ledvagn (eller dragspels-buss som de kallades i början) som jag någonsin körde. Den "premiär-körningen" hösten 1969 bestod för min del av tre varv runt Jarlaplan...med ordinarie förare Ekström (?) som passagerare på rally-stolen... :)
Jag var relativt orutinerad som bussförare då, men jag minns att manöverbarheten, trots längden, var en överväldigande känsla när den "ormade" sig runt gathörnen... :o

/   God Jul hälsar Walle

Det fanns två, 7989 o 7990.

Framåt gick ju oftast bra, dock var dessa en aning nervösa att backa med :-)

yngrot

Stort tack till JoSe för alla fina bilder ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina