Nobinas överblivna bussar i Skaraborg - Lista

Startat av AdmirT, 02 juli 2014, 01:34:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Citat från: Fredrik Klint skrivet 23 november 2014, 18:35:17 PM
Lite dum fråga kanske, bussarna som hamnat i Södertälje och Norrtälje, är det nån form av ersättningsbussar eller har/ska de lackas röda?

Hittade Södertäljes i annan tråd... De försvinner sannolikt i december alltså?

Det är faktiskt ingen dum fråga :) Bussarna i Södertälje ska inte lackeras om i rött vad jag hört men när det gäller bussarna i Norrtälje så låter jag nån annan svara på den då jag också vill ha svaret på den frågan :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Fifty

Även 5954 blev kvar i Skaraborg. Såg den ikväll på 102 Lidköping-Vara. 

John P

I trafikområde Vänersborg är Mariestadsbussarna 5939 och 5947 inlånade sedan tidtabellsskiftet 14/12, detta i väntan på nyleveranser!
Vi kommer även att ha 0907 inlånad av samma orsak, men denna har väl aldrig varit stationerad i Skaraborg, verkar vara en f.d Arriva-buss som gått för SL.
Bussförare på Nobina Trollhättan.

AdmirT

Citat från: John P skrivet 15 december 2014, 12:56:28 PM
I trafikområde Vänersborg är Mariestadsbussarna 5939 och 5947 inlånade sedan tidtabellsskiftet 14/12, detta i väntan på nyleveranser!
Vi kommer även att ha 0907 inlånad av samma orsak, men denna har väl aldrig varit stationerad i Skaraborg, verkar vara en f.d Arriva-buss som gått för SL.

Tack för denna info! :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

ResVille

Citat från: Bussmicke skrivet 20 oktober 2014, 09:24:28 AM
Verkar ju rulla lite vad som helst till Kvänum. När jag var i Vara rullade en av Mora fd. Stadsbussar där..
Linje 158, 159 körs i mest av Skara och Vara lite i helgerna av Lidköping. Vid bytet mellan avtalen rullade det en del udda bussar på olika linjer. Har sett stadsbuss på linje 102 och 105. Men även regionbussar på Stadsbusslinjerna i Lidköping. Det var många bussar som var på rekond i Säffle så det som fanns fick gå.

ResVille

En del bussar har placerats om inom området. Tidigare trafikområde Lidköping och Skövde har blivit ett, Skaraborg. t.ex 6789 och 6790 återfinns numer på Lidköpingsdepån.
En del 59xx vagnar skulle bli kvar. Det sades att det var vagnar med bytta motorer.

Någon som vet var 5985 blivit av? Såg den inte i listan.