Huvudmeny

Galeasen Gävle

Startat av Peter Öden, 29 juni 2012, 18:39:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Jag kommer framledes i denna tråd att rapportera om förändringar på nämnda plats.
Det senaste tillskottet är fd. Nobina 5094 från Halland, Vlo B 10B-LE Säffle. Övriga nyligen
tillkommna bussar var 5006, 5007, 5008, 5009 och 5042 från Uppland !

Mvh Peter Ö

Walter

Är det NNT eller Nobina som ställer upp där?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

jocke

Äre uppställningen vid Sohlbergs fabriken?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Greger Larsson

Citat från: jocke skrivet 30 juni 2012, 12:40:00 PM
Äre uppställningen vid Sohlbergs fabriken?

Det stämmer. Och det är alltså Nobinas uppställning det handlar om. NNT finns numera där Nobina fanns tidigare, dvs hos Volvo Lastvagnar.

1896

Har Nobina endast uppställning för övertaliga bussar hos Volvo i Gävle numera ? Var förbi där för någon vecka sedan och jag tyckte det såg ut som om depån nyttjades för linjetrafik fortfarande.  :)

Greger Larsson

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 30 juni 2012, 17:29:52 PM
Har Nobina endast uppställning för övertaliga bussar hos Volvo i Gävle numera ? Var förbi där för någon vecka sedan och jag tyckte det såg ut som om depån nyttjades för linjetrafik fortfarande.  :)

Som sagt: Nobina ställer upp övertaliga bussar på Galeasen(det är det tråden handlar om..). Och Galeasen är inte samma som Volvo Lastvagnar..

1896

Vart i Gävle ligger Galeasen då ? Jag är inte så hemma i Gävle, men vid Volvo såg det ut att vara två typer av uppställning, en för NNT, som var inhängnade bussar, och en som såg ut att vara Nobinas linjevagnars.

Lars-Håkan_E

Ligger väl efter Upplandsleden.

1896



Peter Öden

Hej !

Galeasens uppställning ligger alldeles bredvid Sohlbergs charkfabrik.
Det är mycket riktigt Nobina som ställer upp övertaliga bussar där, sedan är det så att NNT förvärvar dessa bussar i ett senare skede,
så man kan säga att både Nobina och NNT finns på nämna plats.

Mvh Peter Ö

Bese001

Citat från: Peter Öden skrivet 01 juli 2012, 18:37:45 PM
Hej !

Galeasens uppställning ligger alldeles bredvid Sohlbergs charkfabrik.
Det är mycket riktigt Nobina som ställer upp övertaliga bussar där, sedan är det så att NNT förvärvar dessa bussar i ett senare skede,
så man kan säga att både Nobina och NNT finns på nämna plats.

Mvh Peter Ö
De nu aktuella Nobinorna från Uppland: 5006-5009 och 5042 har överlåtits på NNT 2012-06-25. Det gickt raskt. Brukar ta månader ibland. Ett exempel är väl, om jag minns rätt, Nobina 5460 STK 553 som fortfarande står registrerad på Nobina Norsborg som ju är borta sen länge!

Anders Lundén

Citat från: Bese001 skrivet 02 juli 2012, 18:42:16 PM
De nu aktuella Nobinorna från Uppland: 5006-5009 och 5042 har överlåtits på NNT 2012-06-25. Det gickt raskt. Brukar ta månader ibland. Ett exempel är väl, om jag minns rätt, Nobina 5460 STK 553 som fortfarande står registrerad på Nobina Norsborg som ju är borta sen länge!

Även 1793 är reggad på Norsborg. Avställd för 4 år sedan..

KG

Citat från: Bese001 skrivet 02 juli 2012, 18:42:16 PM
De nu aktuella Nobinorna från Uppland: 5006-5009 och 5042 har överlåtits på NNT 2012-06-25. Det gickt raskt. Brukar ta månader ibland. Ett exempel är väl, om jag minns rätt, Nobina 5460 STK 553 som fortfarande står registrerad på Nobina Norsborg som ju är borta sen länge!

Kan man köra med avställda bussar i trafik i över ett halvår så kan man väl göra detta med?  ;)

Bese001

Citat från: KG skrivet 02 juli 2012, 19:11:46 PM
Kan man köra med avställda bussar i trafik i över ett halvår så kan man väl göra detta med?  ;)

Visst är det så. Finns nog en och annan exporterad buss hos Busmarket och Hölö som inte är avregistrerad också  ;)