Nylackat och nyinflyttat i Gnesta [Bilder]

Startat av Jonathan W, 19 augusti 2010, 08:40:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss_Fredde

Handens nya ledvagnar 1255 - 1267 är endast tursatta på linje utanför farsta c .. pga att dom är för höga för att dom har avc konstruktioner på taket..  Om dom kör in i farsta c kostar det nästan 3 miljoner att laga dessa vagnar.. 

Jag förstår inte vad vissa här inne tror: men jag har en säker källa som säger det...  Bussmicke lyssna på vad andra säger o säg inte hela tiden att man har fel...   Linjer som 1255 - 1267 tursatta på 807,809,806,810,809c 818 och 869..   Rullar ej sena kvällar....

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 oktober 2010, 22:27:40 PM
Är inte det ett av skälen till att Handen slipper B9S, dvs att de är för höga för att passera under någon bro i Farsta, och därmed blir de hopplösa att tursätta? Eller är det något jag drömt?
/J
PS Jag önskar att någon bygger en låg bro över terminalen i Danderyd  ;D DS

Bron med tunnelbanespåren vid Farsta Centrum är bra låga. Är det där det är B9S-förbud? Har inte varit vid Farsta C och tittat sedan sommaren 2005, strax efter att B9S kom till Roslagen.

Buss_Fredde

Handen har inga b9s pga farsta c låga bro vid t-banan

Jonas Strömblad

Tack Buss_Fredde, precis vad jag oxå har hört.
Undrar hur det kommer sig att man flyttar 12xx-vagnarna till Handen där de ändå inte kan trafikera alla linjerna? Vore det inte bättre att Handen fick några 36xx-vagnar (etanol-led) i utbyte från Täby, och 12xx-vagnarna skickades till Täby istället?
/J

Buss_Fredde

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 oktober 2010, 23:06:17 PM
Tack Buss_Fredde, precis vad jag oxå har hört.
Undrar hur det kommer sig att man flyttar 12xx-vagnarna till Handen där de ändå inte kan trafikera alla linjerna? Vore det inte bättre att Handen fick några 36xx-vagnar (etanol-led) i utbyte från Täby, och 12xx-vagnarna skickades till Täby istället?
/J

Hej.. 

Svar på din fråga: 

Handen bytte precis bort 5687- 5693 till täby.. o sen hämtade dom 1255 1267 från nyköping.. ang.. 36xx vagnar etanol så har jordbro tillräckligt..med sådana vagnar .. 12xx vagnar kommer heller inte att gå sent på kvällarna pga för_fin inredning alltså.. bussar kommer att rulla i rusningen..

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 11 oktober 2010, 21:05:38 PM
Det där har jag svårt att tro på..

Avvaktar svar på Lundén i ärendet.

Om man ska säga Tyvärr vet jag inte. Men Buss_Fredde har iallfall rätt på det svaret. Bla B9S är för höga för att åka in under tunnelbanan bron till Farsta Centrum. Därför ser vi aldrig sådanna vagnar i Farsta :).

Jonas Strömblad

Citat från: Jim skrivet 11 oktober 2010, 23:19:10 PM
Men Buss_Fredde har i alla fall rätt på det svaret. Bla B9S är för höga för att åka in under tunnelbanan bron till Farsta Centrum. Därför ser vi aldrig sådanna vagnar i Farsta :).

Man kanske skulle flytta dit??? Var ligger Farsta förresten?  ;D
/J

Buss_Fredde

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 oktober 2010, 23:27:58 PM
Man kanske skulle flytta dit??? Var ligger Farsta förresten?  ;D
/J

Farsta ligger i den södra delen av sthlm.. Om man tar linje 18 tuben från Gullmarsplan - Farsta strand--

Peter Rost

Jag tror bestämt att Jonas skojar lite med oss. ;D ;)

/Peter

Bussmicke

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 oktober 2010, 23:06:17 PM
Vore det inte bättre att Handen fick några 36xx-vagnar (etanol-led) i utbyte från Täby, och 12xx-vagnarna skickades till Täby istället?
/J

Ja det skulle underlätta att hitta dem o få dem på bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Peter Rost skrivet 11 oktober 2010, 23:35:09 PM
Jag tror bestämt att Jonas skojar lite med oss. ;D ;)

/Peter

Visst, Strömblad i ett nötskal.


//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Buss_Fredde skrivet 11 oktober 2010, 22:50:30 PM
Handens nya ledvagnar 1255 - 1267 är endast tursatta på linje utanför farsta c .. pga att dom är för höga för att dom har avc konstruktioner på taket..  Om dom kör in i farsta c kostar det nästan 3 miljoner att laga dessa vagnar.. 

Jag förstår inte vad vissa här inne tror: men jag har en säker källa som säger det...  Bussmicke lyssna på vad andra säger o säg inte hela tiden att man har fel...   Linjer som 1255 - 1267 tursatta på 807,809,806,810,809c 818 och 869..   Rullar ej sena kvällar....

Hur var det med trafikeringen av linje 840 som Ted S skrev om?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buss_Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 11 oktober 2010, 23:39:58 PM
Hur var det med trafikeringen av linje 840 som Ted S skrev om?

Läs vad jag har skrivit istället..  1255-1267 KOMMER ATT RULLA I RUSNINGEN... 06:30 - 08:30    OCH 15:30 - 18:30    EJ SENA KVALLAR ELLER NATT.. ..

Optimal

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 oktober 2010, 23:27:58 PM
Man kanske skulle flytta dit??? Var ligger Farsta förresten?  ;D
/J

Du vet att du alltid är välkommen till rätt sida av stan :). Om du står i Täby Centrum med Systemet bakom ryggen så ligger det ett antal kilometer rakt fram och lite till höger, sen bör du svänga lite till vänster efter ett par km. Sen är du framme :). Ring om du kör fel, så ska jag försöka guida dig vidare med höger och vänster, eller om det var vänster eller höger, nej det var nog rakt upp och ner.