Det allra nyaste nya

Startat av Mikael Ringmarck, 04 maj 2009, 19:29:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Citat från: Nico skrivet 20 maj 2009, 05:06:16 AM
Det finns en möjligt att beställa till en mera avancerad multifunktionsratt, men de flesta nöjer sig med snikversionen vilket väl är fallet även här då det är den som levereras som standard. Det gör att man i flertalet fall nog bara kan manövrera volym upp eller ned, men inte byta station, växla mellan fm-radio och cd-spelare osv.
Jag hade äran att få köra 0052 för första gången idag och det gick att justera både volym och station med fjärren. Det är en helt underbar buss att köra, självklart blev det några bilder som jag kommer lägga upp.

Mikael Ringmarck


Idag hade jag då första chansen att ratta våra nya Volvo-bussar. Måste säga att det är en riktigt trevlig bekantskap. Jag tycker modellen känns väl genomarbetad och riktigt gedigen för att vara en modern buss (vi får se om det håller i längden).


Det blev några slängar runt Alvik, Spånga och Brommaplan. Det är alltid kul att fota en buss som inte fått en skråma.




Vi har sagt det förut och säger det igen: Delad vindruta - stort plus!


Jag lyckades ta en mer överskådlig bild av förarplatsen. 401 mil står mätaren på.

virtual1

Citat från: CS skrivet 21 maj 2009, 06:42:47 AM
Har det också flyttats bort något, och i så fall vad och vart?

Kommer en tråd eller två strax =)

virtual1

Citat från: CS skrivet 20 maj 2009, 13:40:45 PM
Tänkte väl nästan det... Det sades att Bromma skulle bli av med tre bussar, tre mercor var det väl?

Lär ju vara fyra?! då om 5427 också försvunnit?!

Bussmicke

5427?

vilka tre eller fyra flyttades denna senaste gång?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2009, 23:02:48 PM
5427?

vilka tre eller fyra flyttades denna senaste gång?

Menade 5927... - de jag såg var ju 5924, 5925 o 5929 där...

Bussmicke

Ok, såg förresten att man in till Skövde flyttat gasbussarna från Lidköping och Mariestad.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2009, 23:28:16 PM
Ok, såg förresten att man in till Skövde flyttat gasbussarna från Lidköping och Mariestad.


Stämmer bra det, de rullade för fullt :-) - tur, för jag missade en i Mariestad sist... - men nån som vet vad Mariestad fått istället? - I Lidköping hade man fått en del från Skara bl.a. samt två st. Citaro från Skövde.

Bussmicke

Mariestads 6751 fick jag bättre bild på i Skövde förra veckan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

Citat från: virtual1 skrivet 05 juni 2009, 23:08:15 PM
Menade 5927... - de jag såg var ju 5924, 5925 o 5929 där...

Hmm...nu tror jag att jag måste in och påpeka en sak här. 5924-5926 flyttades till Skövde förra året. Det är 5927-5929 som flyttats nyligen. 5928 såg jag förresten hos Evobus i Lunda för bara någon dag sedan men skyltad Mobitec. Måste blivit av med Buss-PC:n. Summa summarum, 6 st Mercor i 59-serien ska ha flyttats från Bromma. 5930-5932 är såvitt jag vet kvar.

bjalle

Mums vilka trevliga vagnar....

virtual1

Citat från: Mrbuss skrivet 05 juni 2009, 13:38:55 PM

Idag hade jag då första chansen att ratta våra nya Volvo-bussar. Måste säga att det är en riktigt trevlig bekantskap. Jag tycker modellen känns väl genomarbetad och riktigt gedigen för att vara en modern buss (vi får se om det håller i längden).

Inte många moderna bussar som imponerar på mig i design/utförande, men just den här Volvomodellen tycker jag är osedvanligt snygg, en värdig efterföljare till alla klassiska Säffle-modeller från 90-talet!

yngrot

Den påminner ju även om 70-80 tals Säffle   med samma runda defrostermunstycken som de hade då  ingen utveckling där inte..  de flesta andra tillverkare har ju små hål utmed hela vindrutan vilket iaf jag tycker fungerar bättre för att få bort imman..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 06 juni 2009, 19:48:51 PM
Inte många moderna bussar som imponerar på mig i design/utförande, men just den här Volvomodellen tycker jag är osedvanligt snygg, en värdig efterföljare till alla klassiska Säffle-modeller från 90-talet!

Jag är beredd att skriva under på det..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.