Huvudmeny

Vikariebussar

Startat av CD, 15 februari 2009, 13:33:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CD

För den som är färgblind inom det gula synfältet så har Skånetrafiken satt upp
informativa dekaler om att det är en GUL buss och inget annat.


Först på Kalmar gula Veolia 2315


och sen åp HT/Movia gula Arriva 1473

Simon Bertilsson

De där klistermärkena med "här kommer en gul buss" blir onekligen lite komiska när de sätts på en buss som råkar vara just gul...

Jan

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 15 februari 2009, 13:50:51 PM
De där klistermärkena med "här kommer en gul buss" blir onekligen lite komiska när de sätts på en buss som råkar vara just gul...

Skånetrafiken godkänner inte heller att fullmatrisskylkten har vit text. Arriva fick montera gultglas framför den vita texten på sina stadsbussar 6844-6846.
I branschen 37 år

Johan B

Citat från: Jan skrivet 15 februari 2009, 13:54:16 PM
Skånetrafiken godkänner inte heller att fullmatrisskylkten har vit text. Arriva fick montera gultglas framför den vita texten på sina stadsbussar 6844-6846.

SUCK! Att de orkar lägga energi på trams.

Ersa

Citat från: CD skrivet 15 februari 2009, 13:33:06 PM
För den som är färgblind inom det gula synfältet så har Skånetrafiken satt upp
informativa dekaler om att det är en GUL buss och inget annat.

Haha! Höjden av perfektionism! ;D
Undrar vad lackeraren tänker när vagnarna lämnas in till omlackering från gult till gult?

Citat från: Jan skrivet 15 februari 2009, 13:54:16 PM
Skånetrafiken godkänner inte heller att fullmatrisskylkten har vit text. Arriva fick montera gultglas framför den vita texten på sina stadsbussar 6844-6846.

Och glöm inte stolarna! De måste väl kläs om med rött tyg för att inte vite ska dömas ut?

Cyklisten

Är det första bilden på Köpenhamnsbussar i Skånetrafiken? Själv har jag bara fotat dem på rampen.

Bussmicke

Jag har aldrig begripit mig på Skånetrafiken, det utökas hela tiden och hela tiden behövs tillf. bussar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

oooj kör det ofta på linje 146an den danska bussen nu kanske jag har turen åka med den i Mars hoppas det  :o

homer

de finns ju huvudmän som har krav och sen finns de dem som har KRAV

CD



Nu har det kommit ytterligare vikariebuss, Veolia 2211 i Trelleborg. Beklagar oskärpan till vänster i bilden, något fel meck med objektivet :(

Nupski

Hur gör man egentligen om man vill köra yrkesmässigt med en buss som är utlandsregistrerad, räknas det som cabotagetrafik?

Jo

Citat från: Verspieder skrivet 15 februari 2009, 16:53:02 PM
Haha! Höjden av perfektionism! ;D

Och glöm inte stolarna! De måste väl kläs om med rött tyg för att inte vite ska dömas ut?


Och hur gör man innan man har gjort det Märker man upp sätet med "detta är en röd stol" ?

Ersa

Citat från: Jo skrivet 17 mars 2009, 12:52:07 PM
Och hur gör man innan man har gjort det Märker man upp sätet med "detta är en röd stol" ?

Det blir lite bökigt att montera stora dekaler som berättar: "Här sitter det en takmatta", samt "Denna destinationsskylt visar gul text". :P

mackanz



Den har dansk regskylt på sig.
Bussidan: www.markuz.se/busswebben | Personlig sida: www.markuz.se

Möllers

Arriva 1472 sog jag i Landskrona 17Dec 2008 men det kör inte i Landskrona mer tror jag inte kör bara i Svalöv trist.
Den blåa Vesten finns den kvar i trelleborg och den danska bussen på linje 146an finns den kvar då skulle vilja veta  ::)