En 55XX-buss hos Swebus

Startat av virtual1, 08 januari 2009, 21:31:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 13 januari 2009, 22:42:18 PM
...och byter vi plats på de två sista siffrorna får vi...



Ett inlägg om 5594 före mitt inlägg togs bort, vilket gör ovanstående obegripligt.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Martin Maltkvist

Swebus 5566 vid Slussen, notera skyltningen...
Denna tog jag först för en Busslink då det kryllar av sådana i innerstaden men tog mig en närmare titt under natten och tänkte genast på dessa bildtrådar.
När kom de allra första serietillverkade 8500:orna?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

j-a

#47
Swebus 5594
Malung våren 2008

Bussmicke

Citat från: j-a skrivet 16 januari 2009, 20:01:46 PM
Swebus 5594 i Malung,våren 2008
Hur gör jag för att få större bild??

Du får ladda upp större bild, din bild på Photobucket är 320x214 och du borde ha 800 bred i sället
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 januari 2009, 11:39:27 AM
Hur då?

Skyltskåpet skymde ju sikten till backspegeln genom rutan, av trafiksäkerhetsskäl får speglarna heller inte placeras lägre (under det skymda området) återstod alltså att flytta skyltskåpet.

???????? - kolla på bilden av 5560 som finns här o den backspegeln, varför skulle inte en liknande backspegel kunnat monterats???? - föraren sitter väl inte annorlunda o det är väl i stort sett samma typ av framruta!!!!!????




Optimal

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 16 januari 2009, 04:05:46 AM
Swebus 5566 vid Slussen, notera skyltningen...
Denna tog jag först för en Busslink då det kryllar av sådana i innerstaden men tog mig en närmare titt under natten och tänkte genast på dessa bildtrådar.
När kom de allra första serietillverkade 8500:orna?


Swebus Björnknäs har bara 2 eller 4 st eller något i den stilen av dessa, Busslink har inga i innerstan

virtual1

Citat från: Optimal skrivet 22 januari 2009, 18:08:12 PM
Swebus Björnknäs har bara 2 eller 4 st eller något i den stilen av dessa, Busslink har inga i innerstan

De har två, Huddinge/Botkyrka har en, Märsta/Vallentuna har fyra! - alldeles för få i min mening =)

Martin Maltkvist

Citat från: virtual1 skrivet 22 januari 2009, 22:24:39 PM
De har två, Huddinge/Botkyrka har en, Märsta/Vallentuna har fyra! - alldeles för få i min mening =)
Vilket garage tillhör bussen jag fick på bild?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

virtual1

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 22 januari 2009, 23:19:48 PM
Vilket garage tillhör bussen jag fick på bild?

Björknäs :-) - de från övriga distrikt har väl sällan eller aldrig satt sin 'fot' i innerstan =)

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 22 januari 2009, 22:24:39 PM
Märsta/Vallentuna har fyra! - alldeles för få i min mening =)

Vilka i början rullade företrädesvis å linie 524.
Tror de var tänkta på 524 när de köptes men helt säker är jag inte.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.