Ytterligare en "ny" buss till Swebus Umeå siktad...

Startat av Esbjörn, 31 maj 2008, 16:37:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: MGA skrivet 04 juni 2008, 13:02:39 PM
5013 & 5014 ska vara kvar i Swebus Botkyrka/Huddinge.
///
MGA

Fast det har väl ingen motsagt heller? =)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

#32
Man kan ju undra varför inte 5012 & 5017 dög i Gävle när man ist kör med Vit/Röda vagnar på S1:an... Undrar varför inte X-Trafik har högre krav vad man får köra med mer än i akutfall som det är nu går det dagligen Vit/Röda vagnar på linjen.. Det värsta var idag när man körde med 5525 som är en Gul/Röd vagn på linje 41 mellan Gävle-Sandviken & i samma stund gick det en S1 fr rådhuset som var Vit/Röd.. Är det inte lika bra X-Trafik har samma färg på alla bussar ist!?!?!?!.. I Karlstad hade detta aldrig hänt pga DRYGA böter.. Verkar lekstuga i X-län utan något form av krav...

Blir roligt att se vad som händer from nästa sommar om länstrafiken drivs annan entreprenör... Swebus lär då ha fler vagnar i reserv ist får dessa ha vilken lack som helst då månne tro?
Nuvarnde färger VIT/RÖD=Länstrafik Samt GUL/RÖD=Stadstrafik har igentigen varit krav sedan senaste avtalet 2001/2002 men det verkar ingen bry sig i...

//Fredde

Ersa

#33
Citat från: Bussmicke skrivet 09 juni 2008, 21:06:41 PM
En vecka kvar, något nytt på Umefronten?

Inte mycket nytt nej: Någon enstaka SL-röd ledbuss lär vara i stan redan. Antagligen en av de som det tipsades om i början av tråden. I övrigt måste det nog dyka upp lite bussar senast på lördag morgon om de ska hinna sättas i trafik på måndag morgon.

Tidigare talades det om att Swebus kanske tillfälligt skulle hyra ett fåtal av Veolias vagnar, men om det ens blev något sådant beslut är ännu okänt för allmänheten.

bussgrabben

5020 rullade in i Umeå över Tegsbron för 30 minuter sedan.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: bussgrabben skrivet 14 juni 2008, 16:56:21 PM
5020 rullade in i Umeå över Tegsbron för 30 minuter sedan.

5019 är kanske inte en vild gissning då. Kul att köra sträckan Jö-Umeå i en Säffle 5000
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bussgrabben

Då jag hade ärenden i krokarna körde jag förbi depåerna på Västerslätt idag och det fanns ett gäng bussar där nu. Vissa har fått på sig vikariedekalerna, men jag måste säga att de såg mycket diskreta ut jämfört med andra exempel. Tyvärr fanns ingen kamera till hands så några bilder kan jag inte bjuda på.

De bussar jag såg nummer på förutom de jag redan visat bild på var följande:
5207, 5212, 4476 och 4604.

Walter

Citat från: bussgrabben skrivet 15 juni 2008, 13:37:39 PM
Då jag hade ärenden i krokarna körde jag förbi depåerna på Västerslätt idag och det fanns ett gäng bussar där nu. Vissa har fått på sig vikariedekalerna, men jag måste säga att de såg mycket diskreta ut jämfört med andra exempel. Tyvärr fanns ingen kamera till hands så några bilder kan jag inte bjuda på.

De bussar jag såg nummer på förutom de jag redan visat bild på var följande:
5207, 5212, 4476 och 4604.

Kan ju tillägga att 5212 och 5207 är B10BLE-70B/Säffle från Jönköping
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jacob med C

Citat från: Walter skrivet 15 juni 2008, 19:18:57 PM
Kan ju tillägga att 5212 och 5207 är B10BLE-70B/Säffle från Jönköping

Nya flygbussar?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Ersa

Citat från: Jacob med C skrivet 15 juni 2008, 22:08:20 PM
Nya flygbussar?

Lågentré med bagagehyllor och minst 50 sittplatser ska det tydligen vara i de ordinarie flygbussarna framöver.
Men på vikarietiden fram till nyår lär det iofs kunna bli gott om undantag.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bussgrabben

Angående flygbussar så såg jag Swebus 3899 ute som flygbuss idag. Den var även stripad med flygbusstexter.

Ersa


Walter

Det måset väl ändå kommit fler bussar än de hittills ca tio som rapporterats? Hr man börjat omnumrera Ultra-vagnarna ännu?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!