En sista bussbild och Tack & Adjö!

Startat av Patrik, 16 maj 2008, 01:34:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Får önska dig lycka till framöver! Trist att se dig ge upp bussarna - då jag själv sitter o planerar hur min bildbank ska ut på nätet så har givetvis din sida varit till inspiration och stor hjälp i att se vilka bussar man saknar o ska ut o jaga ;-) - men den som har en lever får se ;-) - kanske du finner att bussarna hamnar på bild i alla fall framöver (om än ej i samma utsträckning?!)

Patrik

Tack!
Man vet aldrig, jag kanske kommer med live-rapporter från Norrbotten i framtiden om jag flyttar dit en vacker dag ;) men inte i samma utsträckning som sagt.

Bussmicke

Patrik, det är tråkigt att du lägger ner sidan. Du ska ha ett stort tack för alla härliga bilder du lagt ut under dessa år. Jag själv har minskat avsevärt med mitt bussfotograferade vilket jag hoppas at du märkt. Jag har som många har märkt börjat med fartyg, naturbilder och nu senast även runstenar då jag alltid haft ett intresse för det historiska men inte tagit tag i det förrän nyligen.

Du har utvecklats bra på ett imponerande sätt, både fotografiskt men även redigeringsmässigt.
Jag siter än idag och förundras hur du bär dig åt för att nå fram till det resultat du har uppnått.
Jag själv känner ibland att man bara står och trampar på en ruta, att man inte kommer på nya ider och vinklar i fotograferandet.
När det gäller redigering vill jag bli bättre men jag vet ej hur, samma sak gäller webbdesign.
Du kanske kan hjälpa mig nån dag.

Samtidigt känns det kul att jag var den som inspirerade dig att börja fotografera och publicera alrstren för en bred publik på en hemsida och upptäcka hur kul det är med foto.

Jag hoppas inte du tycker det typ blivit pinsamt att fota bussar.
jag har känt mången gånger att jag möt min överman när det gäller foto och bildkvalitet.

På senare tid har jag inte känt en minsta lust eller inspiration att redigera bilder eller lägga upp på hemsidan.
Jag vet inte varför eller var man är på väg.
Kanske jag har hållt på för intensivt, Kanske jag behöver ta en liten paus för att hitta tillbaka, ingen aning.
Tycker fortfarande det är kul att ta bilder på allt möjligt men sen tar det stopp.

Du har varit en otrolig inspirationskälla, stort tack och jag önskar dig verkligen lycka till vad du än gör.

Jo, en sak till: Gör inget dumt som jag inte skulle göra.
Detta har jag skrivit med mobilen från det att bussen lämnade Kapellskär tills vi passerade Brottby.
ps. idag fångades Äntligen Busslink 8190. ds.
/din vän och inspirationskälla
Bussmicke
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Tack!
Jag tycker absolut inte att det är pinsamt att fota bussar, det är något som jag gått ut med i hela skolan att jag gör och vissa tycker att det är knäppt men de flesta tycker att det är riktigt coolt att kunna göra något sånt.
Jag har även fått massa nya vänner i skolan som jag aldrig träffat eller pratat med förut pga fotointresset och det har gjort att man lärt sig massa saker och fått inspiration därifrån att fota mer.

OSkar000

Även mitt fotointresse började, eller snarare tog fart, med bussfotandet. Nu var det ganska länge sedan det hamnade en buss framför kameran även om intresset finns kvar till viss del.

Fotografering är en bra hobby som gör att man får träffa väldigt mycket intressant folk som man nog inte skulle pratat med i normala fall. Lägg där till smått fantastiska upplevelser och resor samt för de som gärna fotar i naturen en hel del motion och frisk luft. Kort sagt, foto är en j***a bra hobby.

Får passa på att tacka för många bilder genom åren som hållit riktigt bra kvalitet och täckt in delar av landet som vi nog aldrig skulle fått se här annars. Lycka till i fortsättningen!

Patrik

Tack!
Foto är absolut en bra hobby, morsan tjatar ju alltid om att man ska vara ute och få frisk luft och det får man ju mycket av nu, det är ju underbart att vara ute i vackert väder vid en vacker plats  ;)

Martin Maltkvist

Citat från: Patrik skrivet 16 maj 2008, 15:21:47 PM
Mitt intresse har bara funnits i ca 4 år så det har nog inte riktigt "kommit igång" på allvar, foto är en stor del i intresset och det är det jag vill utveckla.

Tack! Jag ska försöka sköta mig och klara av alla punkter som behövs för att man ska bli vuxen  ;)
För min del har jörnvägsintresset alltid legat i botten men sedan jag kom i kontakt med bussforumet för ca 2,5 år sedan har bussentusiasmen vuxit sig allt starkare. Vad har då följden blivit? Ingenting till en början, sedan mobilkameran har det blivit bilder på både och men trenden har blivit den att bussar och dylikt tagit överhanden.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Leif D

Hej Patrik !
Eftersom jag inte direkt varit på din hemsida förut, så kan jag ju inte säga så mycket mer än att den håller överlägsen klass. Hoppas du låter den ligga uppe och fyller på lite då och då. Man behöver ju kanske inte producera i så högt tempo ändå....

Livet innehåller ju mycket och framförallt förändringar. Låt det göra det, de är utvecklande och framför allt måste du låta arbeta och familj ta den tid det tar, det är viktigt.

Själv har jag ju fotograferat i ganska stor omfattning sedan 1972, även om det inte blev så mycket bilder på den tiden, varje exponering kostade ju kronor då.

Skickar med en gammal goding här från 26 juli 1990 i Montreux...

VMCV 8 vid Vevey Funiulaire. Foto 1990-07-26 Leif D.

Ha de bra Patrik !
;-)

Patrik

Hej Leif!
Jag skulle kunna låta den vara uppe om det inte var så att den kostar ca 1000kr per år att hålla upp och jag ska istället skapa en annan hemsida med andra bilder och två hemsidor blir för dyrt för en student.
Vid den här tidpunkten så är det väldigt viktigt att fixa med skolan, jobb och bostad för min del.

Oskar A

Hej! Jag vill också passa på och tacka för alla fina bussbilder du bjudit på. Även om jag själv mest fotar bussar så har jag verkligen uppskattat dina "övriga" bilder som du tagit i samband med dina resor under senare tid. Lycka till med din nya fotoinriktning!

MVH Oskar  
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/


bussgrabben

Även jag vill tacka för alla fina bilder du visat och önskar lycka till med det nya.


Martin Maltkvist

Citat från: Patrik skrivet 17 maj 2008, 00:10:20 AM
Tack!
Jag tänkte också flika in ett tack för många skickligt framtagna bilder och en hemsida som likt ovanstående håller bra klass och utgör ett mycket bra komplement till andra sidor. Övriga har bussar som du inte tagit och tvärtom och till sist, lycka till med den nya väg du nu har valt att gå.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin