Grödby-Sunnerby-Sorunda

Startat av Yujin Zhang, 23 april 2008, 21:13:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Jag bestämde igår kväll att ta en morgonpromenad mellan Grödby och Spångbro på onsdag. Jag tänkte först börja i Spångbro, men det blev Grödby istället då jag ville provåka 850 som körs av Kerstins taxi.


04:55 i Universitetet; helt dött.


Jag åkte dagens första tunnelbanan från Universitetet till T-Centralen där jag bytte till dagens första pendeltåg från Stockholm till Västerhaninge.


Det blev verkligen ingen höjdarbild på 850; tog bilden snabbt då jag inte hann kolla klockan som låg djupt i fickan...


Dagens första riktig bussbild blev en av Kerstins 9700 parkerad i deras garage i Grödby.


Sen kom 4562 farande som 848 mot Västerhaninge.


Inte långt bakom var 3959 som har tommat ner till Spångbro för att köra morgonens första tur till Tumba.


Sen kom linje 884 helt oväntat (eller snarare, jag glömde kolla när 884 skulle gå från Trollsta vägskäl).


Å så började promenaden till Spångbro. Här Fagerviks skola med morgonsolen.


En stund senare kom en Kerstins buss (o inte Taxi :p)


Den här bilden är ett måste, så ni vet hur långt det är till orterna. ;D


Vid Olivelund hittade jag Kerstins Irizar som ser fulllt ut...jag är ju ingen Irizar person, utan 9700!  ;)


Busslink 4035 någonstans mellan hpl Olivelund och hpl Korsvägarna.


Sen mötte jag några stycken Kerstins taxibilar, troligen på skolkörning.


Här har vi en till sådan.


Det var inte lätt att välja fotoplatser då man hade svårt att hålla tidtabellen (speciellt 858), så en hel del av dessa bilderna var rena höftskotter.


4560 har precis kört genom Sunnerby och nu på väg till Grödby och Västerhaninge.


4362 på väg in till Sunnerby...


3972 som dagens andra avgång från Spångbro, ungefär -10 när bilden var tagen. (föraren kanske körde vilse?)


EN hållplatsbild får vi väl ha.  :D


"FOI-bussen", 858 till Grödby-FOI.


Sen dröjde det ett tag innan jag fick någonting bra på bild...denna gammal Merca som också tillhör Kerstins.


Ledbuss på 783 till Södertälje.


6320 som jag fotade tidigare har tomkört från Trollsta vägskäl till Spångbro för att avgå som 848 mot Västerhaninge.


Sen dök denna 9700 upp, så jävlig snygg buss!  8)


Och så dagens sista *riktig* miljöbild...


...innan jag kom fram till Spångbro och tog, ja juste, 3972, till Tumba. Bra att samma förare får köra två rundor på 729 på morgonen så man lär sig linjen.  ;)

Då var det allt får denna gång, får se om det blir åter ett besök till Södertörn eller om man ska börja upptäcka andra delar av länet.

/Yujin

kristoffer

Trevligt Yujin, lite bilder från min hemtrakt  ;) Själv satt man i 5615 på väg till Södertälje när man upptäckte dig  :D

/Kricke

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang


Bussmicke

Gick du hela vägenfrån Trollsta vägskäl eller åkte du en bit?
Vilken tid började resp. slutade promenaden?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Hej. Du hade rätt på msn. Du skulle visa miljöbilder sa du... Och det gjorde du ju med råge. Riktigt riktigt trevligt. Gillade alla kurvor, otroligt. Idag kan jag inte välja någon vinnare. För alla dessa miljöbilder var lika bra...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Då skulle man kunna gå motsv. promenad och bara ta inzoomade närbilder.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 23 april 2008, 21:32:34 PM
Gick du hela vägenfrån Trollsta vägskäl eller åkte du en bit?
Vilken tid började resp. slutade promenaden?

Gick hela vägen från Trollsta vägskäl till Spångbro. Tog ca 90 minuter till hpl. Torp inklusiv några uppehåll vid lovande fotoplatser för att invänta buss.

Kristian

Grymt bildsvep. Kul att se bilder från hemtrakten. :D Men jösses vilka trista bussar Kerstin har nu, jämfört med vad jag fick åka när det begav sig.

PS. Vägen heter Sorundavägen, inte Tungelstavägen. ;) .DS

Yujin Zhang

CitatPS. Vägen heter Sorundavägen, inte Tungelstavägen.  .DS

Jahupp...då är det dags att säga till SL då. På Eniro och Hittas kartor står det ingen namn alls och på SLs linjebeskrivning för 848, 858, 884 (ev m.fl.) står det Tungelstavägen.  :-[ :o

kristoffer

Citat från: Kristian skrivet 23 april 2008, 22:09:06 PM
Grymt bildsvep. Kul att se bilder från hemtrakten. :D Men jösses vilka trista bussar Kerstin har nu, jämfört med vad jag fick åka när det begav sig.

PS. Vägen heter Sorundavägen, inte Tungelstavägen. ;) .DS

"Sorundavägen" har jag alldrig hört  ???

Kristian

Citat från: Kricke skrivet 24 april 2008, 16:36:05 PM
"Sorundavägen" har jag alldrig hört  ???
Det kan bero på att den inte är skyltad någonstans förutom på enstaka brevlådor som inte har postlådeadress. Den går från Västra skolan till Sorunda.

Yujin Zhang

Citat från: Kristian skrivet 24 april 2008, 17:53:18 PM
Det kan bero på att den inte är skyltad någonstans förutom på enstaka brevlådor som inte har postlådeadress. Den går från Västra skolan till Sorunda.

Det var dumt; kanske också av den anledning att SL skrev Tungelstavägen på deras linjebeskrivningar.  :o 8)

kristoffer

Citat från: Kristian skrivet 24 april 2008, 17:53:18 PM
Det kan bero på att den inte är skyltad någonstans förutom på enstaka brevlådor som inte har postlådeadress. Den går från Västra skolan till Sorunda.

då vet jag  ;)