Med pilar i fronten - Busslink 4112 i Täby - 16 juni 2005

Startat av Mikael T Nilsson, 30 mars 2019, 14:09:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Jag hittade denna gamla bild på en f.d. SL H27A, ursprungligen Norrtäljevagn (som varit stationerad i satellitgaraget Hallstavik), men som vid fototillfället var stationerad i Norrort/Täby.

Man ser spår av den tidigare mönstringen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Hela fronten ser ut att komma från en annan individ?
En i övrigt trevlig bild från nyss./Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 30 mars 2019, 18:42:53 PM
Hela fronten ser ut att komma från en annan individ?
En i övrigt trevlig bild från nyss./Ulf

Tack Ulf!  :)
Jag undrar om det inte är så att man fräschat upp sidorna på bussen och har kvar originaltejpen/färgen i fronten. 4112 var en s k "hockeyklubba" från början.

Bilden togs precis innan den första stora vågen leveranser av Volvo B9S levererades. 4112 slopades året efter.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Den där var trött vill jag minnas, jag hade den tveksamma förmånen att köra den de sista åren i Täby och även om hela serien vid det laget var så gott som slutkörd så var denna och 4101 bland de tröttare i serien.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 31 mars 2019, 10:07:02 AM
Den där var trött vill jag minnas, jag hade den tveksamma förmånen att köra den de sista åren i Täby och även om hela serien vid det laget var så gott som slutkörd så var denna och 4101 bland de tröttare i serien.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Kul att du minns hur det var att köra 4112! Men mindre roligt att den var så trött i slutet. 4101-4114 (om jag minns rätt) var från början trotjänare på långlinjerna mellan Stockholm och Norrtälje och hade nog kommit upp i många mil i slutskedet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Var inte Norrtäljeserien upp till 4116?
Jag vill minnas att åtminstone 4116 varit placerad i Norrtälje.
Flera av bussarna i denna serie hade varvat räkneverket i färdskrivaren på slutet, så jag hade viss förståelse för att de inte var så pigga...

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 31 mars 2019, 11:00:50 AM
Var inte Norrtäljeserien upp till 4116?
Jag vill minnas att åtminstone 4116 varit placerad i Norrtälje.
Flera av bussarna i denna serie hade varvat räkneverket i färdskrivaren på slutet, så jag hade viss förståelse för att de inte var så pigga...

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Det kan nog stämma, men några hamnade ganska tidigt i Täby/Norrort och gick inte så länge i Norrtälje. Kanske bara var 4116 alternativt 4115-4116.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.