Thygessons Bussar 33 [Bild]

Startat av bjalle, 30 maj 2007, 16:58:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle


Muk

Snyggt! Jag ser gärna mer Setra i linjetrafik. Bergkvara kan gärna få köpa in Setra till Blekinge. :D

bjalle

Citat från: Muk skrivet 30 maj 2007, 17:09:04 PM
Snyggt! Jag ser gärna mer Setra i linjetrafik. Bergkvara kan gärna få köpa in Setra till Blekinge. :D

Tyvärr tror jag du får se i stjärnorna efter några nya Setra hos Bergkvara


blubb

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 30 maj 2007, 17:39:09 PM
Tyvärr tror jag du får se i stjärnorna efter några nya Setra hos Bergkvara



Det är väl ändå bara en stjärna på mercedes?

Muk

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 30 maj 2007, 17:39:09 PM
Tyvärr tror jag du får se i stjärnorna efter några nya Setra hos Bergkvara


Tror tyvärr att du har rätt. Hörde något rykte om att kustbussarna skulle bytas ut pga kapacitetsproblem, men då har ju bergkvara ett antal tågbussar som snart pensioneras som kan sättas in. Och då blir det istället färre Setror. :-[

bjalle

Själv har jag definitivt inget emot Setra...Men nya setror verkar ha tedenser att ha blivit för dyra

Andreas Ljungqvist

trevlig bild din typ  ;D Nu har du något jag inte har...


bjalle


Staffan Sävenfjord

Trevlig bild på en vandringspokal. Tidigare BK Buss, Karlssonbuss i Vaggeryd och Jörlandabuss.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Milan

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 maj 2007, 23:43:21 PM
Trevlig bild på en vandringspokal. Tidigare BK Buss, Karlssonbuss i Vaggeryd och Jörlandabuss.



Bussen har alltså varit lackad i JLT lack då?

//Milan

Staffan Sävenfjord

CitatBussen har alltså varit lackad i JLT lack då?

Vill minnas att den hade det på BK-tiden, men jag har tyvärr inget fotobevis. Karlsson lär väl ha behållit JLT-färgen medan Gustaf i Jörlanda nog lät lackerade den Västtrafik-blå. Han brukade vara noga med sådant, Gustaf. (Imperfektformen motiveras med att han inte längre kör linjetrafik.)
Sedan fick väl Thygessons lackera om den och även klä om den.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 30 maj 2007, 21:05:47 PM
trevlig bild din typ  ;D Nu har du något jag inte har...



Bara att åka dit
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Bussmicke skrivet 30 maj 2007, 23:59:17 PM
Bara att åka dit

Mmmm, mellan körningar på Brobydepån och badrumsrenoveringar mm så finns dåligt med tid.. Men de kommer med tiden..

Jo

CitatTror tyvärr att du har rätt. Hörde något rykte om att kustbussarna skulle bytas ut pga kapacitetsproblem, men då har ju bergkvara ett antal tågbussar som snart pensioneras som kan sättas in. Och då blir det istället färre Setror.

Nu vet jag inte hur det blir med den saken och om det ens skulle höja kapaciteten i antal resenärer att byta ut dessa Setrea mot tågbussarna. Setrorna är visserligen kortare men där är kollosalt trångt mellan stolsraderna då man satt in fler stolar än vad som är tänkt att ha. På tågbussarna har man däremot slängt ut stolar för att öka benutrymmet. Man skulle i och för sig kunna sätta stolarna lika sätt i Travegon som i Setran men sådana standardsänkningar brukar inte vara populära då det är samma resenärer som åker med tågbuss/kustbuss vilket säkert skulle rendera klagomål om man helt plötsligt sänker komforten. Dock kommer väl tågbussen att försvinna som varumärke till hösten och då ökar nog kustbussarna i antal i vilket fall som helst.

Sundås

Citat från: Jo skrivet 31 maj 2007, 21:00:47 PM
Nu vet jag inte hur det blir med den saken och om det ens skulle höja kapaciteten i antal resenärer att byta ut dessa Setrea mot tågbussarna. Setrorna är visserligen kortare men där är kollosalt trångt mellan stolsraderna då man satt in fler stolar än vad som är tänkt att ha. På tågbussarna har man däremot slängt ut stolar för att öka benutrymmet. Man skulle i och för sig kunna sätta stolarna lika sätt i Travegon som i Setran men sådana standardsänkningar brukar inte vara populära då det är samma resenärer som åker med tågbuss/kustbuss vilket säkert skulle rendera klagomål om man helt plötsligt sänker komforten. Dock kommer väl tågbussen att försvinna som varumärke till hösten och då ökar nog kustbussarna i antal i vilket fall som helst.

Ja, det är väl nu i sommar elektrifieringen ska vara klar?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se