6:an i fel ände av stan...

Startat av Zella, 29 maj 2007, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Hade denna buss "GS 6 tillhörande Rävekärr/Mölndal" på 57:an i Bergsjön... den gick rätt bra och var mkt piggare än 4:an & 1:an...

PS: På mitt pass från ca 14:30 - 19:00 på 57:an hade jag 2st bussbyten... först 4:an, sen 1:an...  :P


Niclas Rosenius



    Hej!

   Har du bra koll på vart GS har alla sina Neoplaner går på för linje och stadsdel?

   MVH Niclas

Erling.L

ok 4an rasde växel lådan på o när ja hade 1an i helgen kokade lådan på den va det samma med 1an idag??
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Zella

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 maj 2007, 21:36:59 PM

    Hej!

   Har du bra koll på vart GS har alla sina Neoplaner går på för linje och stadsdel?

   MVH Niclas

Njae det har jag inte... Det är ju Kruthus, Mölndal, Majorna som jag vet som har Neoplan...

Zella

Citat från: BEL skrivet 29 maj 2007, 21:46:51 PM
ok 4an rasde växel lådan på o när ja hade 1an i helgen kokade lådan på den va det samma med 1an idag??

Tja... det är väll bara att gilla läget... fast passagerarna gör det inte

Neko

Så det är där lilla 1an håller till ibland. Där ser man. :)
Har bara sett 2an o 3an på 87an det senaste.

Bussmicke

Ursäkta en du fråga, Vart går/hittar man linje 57?
Minns inte en sån linje.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Zella skrivet 29 maj 2007, 21:07:12 PM
Hade denna buss "GS 6 tillhörande Rävekärr/Mölndal" på 57:an i Bergsjön... den gick rätt bra och var mkt piggare än 4:an & 1:an...

PS: På mitt pass från ca 14:30 - 19:00 på 57:an hade jag 2st bussbyten... först 4:an, sen 1:an...  :P


Trevlig bild, dessa vagnar måste vara smidiga att framföra??!!

Zella

Citat från: Bussmicke skrivet 30 maj 2007, 09:29:00 AM
Ursäkta en du fråga, Vart går/hittar man linje 57?
Minns inte en sån linje.

L57 är en ganska nystartad linje i V:a Bergsjön... (se rosa linje mes gula hpl)



Två Hpl är så illa placerade så att man inte kan angöra hpl (se streckad hpl)... Avlösningar sker vid Gärdsås Torg där Spv L7 & 11 angör (se grön linje med röd hpl)... även linje 58 går i närheten (se blå linje med orange hpl)... Så för att ta sig till 57:ans linjer så tar man spv 7 eller 11 och hoppa av vid Galileis Gata eller med 58:an och gå av vid Orion och kan ta en korv med pucko vid OKQ8 medans man vänta på bussen...

Ett omlopp, en buss... tror det är tre pass på den... krabba det så står linjen still  ;D som det gorde för mig i går... på ca 4½ tim körde jag hmmm tror det var 3 varv...  ;D 8)


Zella

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 30 maj 2007, 10:29:39 AM
Trevlig bild, dessa vagnar måste vara smidiga att framföra??!!

Ja om dom funkar... börja väll bli till åren... lika spännande varje gång man ska ha ngn av dessa...  ;D

Walter

Citat

Två Hpl är så illa placerade så att man inte kan angöra hpl (se streckad hpl)...


Och varför flyttas dom inte ???
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Zella

Citat från: Walter skrivet 30 maj 2007, 13:28:00 PM
Och varför flyttas dom inte ???

Då måste man ju ta väck gräs och asfaltera eller nåt sånt... tror jag.  ;)

cobra_81

Lever 4:an än tyckte den va rätt risig när jag körde den under EM-veckan -06. Hade 4:an på L.62 ett par gånger, en rolig linje  ::). När en kollega hade 4:an så fick bussen för sig att överfallslarma, det hände 3 eller 4 gånger på samma dag. (hände bara en gång när min kollega körde den). Har dom fixat förarstolen???

Mvh/Cobra_81 inlånad chaufför under EM -06
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Andreas Ljungqvist

Citat från: Zella skrivet 30 maj 2007, 13:18:03 PM
Ja om dom funkar... börja väll bli till åren... lika spännande varje gång man ska ha ngn av dessa...  ;D

Ahh.. Jo de e klart, e de slitet så är de.. Måste berömma din trevliga lättförstådda och snygga linjekarta..

Zella

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 01 juni 2007, 09:45:43 AM
Ahh.. Jo de e klart, e de slitet så är de.. Måste berömma din trevliga lättförstådda och snygga linjekarta..

Hi hi hi... tack... såg nu att det blev lite fel vid Gärdsåsmotet (rondellen)... för spänningens skull på denna gôr lugna linje så kör vi medsols i rondellerna för att trissa upp den lugna stämning  :P ;D :D ;)