5 Snabba Turistare vid Hamngatan, Stockholm [5 bilder]

Startat av Kvarne, 27 maj 2007, 21:18:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RickardoF


Fredrik Gelin

Citat från: saurer skrivet 27 maj 2007, 22:37:24 PM
Man kan ju gissa årsmodell på Bouvan
Hur är det med miljözon på Hamngatan
                                  /S

Bovan är med tanke på fronten byggd mellan 1984 och 1989, så den lär inte uppfylla miljözonskraven nej...
Å andra sidan spelar det inte så stor roll eftersom polisen mer eller mindre officiellt sagt att de inte bryr sig om utländska bussar.
Problemet är att det finns för få utbildade polismän/kvinnor som kan transportbranschens specifika villkor, så de koncentrerar sig på att försöka hålla ordning på de svenska åkarna då det är lättare antar jag.
//Fredrik

Andreas Ljungqvist

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 maj 2007, 08:35:06 AM
Bovan är med tanke på fronten byggd mellan 1984 och 1989, så den lär inte uppfylla miljözonskraven nej...
Å andra sidan spelar det inte så stor roll eftersom polisen mer eller mindre officiellt sagt att de inte bryr sig om utländska bussar.
Problemet är att det finns för få utbildade polismän/kvinnor som kan transportbranschens specifika villkor, så de koncentrerar sig på att försöka hålla ordning på de svenska åkarna då det är lättare antar jag.
//Fredrik

Se har jag hört (rätta mig om jag har fel) att det är nästintill omöjligt att få in böter från utlandet..

Fredrik Gelin

Bara att "boja" bussarna då, det gör man ju i europa med personbilar.
Alternativt kunde man från stadens sida gå in och betala bärgare och släpa ut allt skrot till Vinsta så får de utländska bolagen lösa ut bussarna mot en avgift motsvarande ev. bötesbelopp + bärgarkostnad.
Lär nog bli färre som fuskar då skulle jag tro...
Tyvärr lär detta inte vara realistiskt pga div lagar och avtal, men man kan ju alltid drömma.
//Fredrik

Staffan Sävenfjord

CitatSe har jag hört (rätta mig om jag har fel) att det är nästintill omöjligt att få in böter från utlandet..

Man kan ju alltid skicka en böteslopp och hoppas att vederbörande betalar. Gör vederbörande inte det finns det tyvärr inte mycket mer man kan göra.
Hur många bötesbelopp tror ni man får in under de premisserna?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)