Ni som behöver bilduppladdningsserver, kolla hit!!

Startat av Patrik, 26 maj 2007, 22:54:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Ni som behöver en server att lägga upp er bilder på för att kunna visa dom här kan nu använda min senaste fix, här registrerar ni er med ert användarnamn (som ni har på Bussnack) och er riktiga e-postadress och då kan ni ladda upp bilder på sammanlagt 12,5mb vilket är ca 40 bilder och ni kan sedan ta bort dom som ni inte vill ha kvar, varje bild får vara max 500kb i storlek!

Det här är bara för er som använder Bussnack, Spårvägssällskapet eller Postvagnen!
Bilder som inte har någonting med det att göra tas bort direkt!
Blir jag misstänksam mot en användare eller att någon har registrerat flera konton så tas dom bort direkt!
Endast bilder i formaten jpg, gif och png får laddas upp!
Respektera detta så kommer det förhoppningsvis funka!

Anledningen till det att det här finns är för att just nu finns ingen bilduppladdningsmöjlighet på detta forum, att det finns dom som använder tröga Photobucket, inte har någon server att lägga upp på samt att jag har lite extra utrymme och trafik att dela med mig av!

Stort tack till Ante för hjälpen med PHP:n!

Här är länken, ni som behöver lite serverutrymme för bilder, registrera er här, jag kollar alla användare varje dag så se upp: http://www.phbuss.se/upl/

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Patrik


Milan

Citat från: Patrik skrivet 26 maj 2007, 22:56:18 PM
Tack, jag hoppas att det ska funka och hjälpa!


Håller med föregående talare. Det är bra att du och Ante har klurat ut detta. Alla har ju som bekant inte ledigt utrymme att ladda upp bilder :)!

//Milan

Patrik

Citat från: Milan skrivet 26 maj 2007, 22:57:51 PM

Håller med föregående talare. Det är bra att du och Ante har klurat ut detta. Alla har ju som bekant inte ledigt utrymme att ladda upp bilder :)!

//Milan

Tack, nej jag läste det igår och ville hjälpa till lite!

Jag kan tillägga att jag måste lägga en gräns på ca 100 användare så att alla vet!

Bussmicke

Även om det inte berör mig hoppas jag detta gör att fler kommer ut med sina bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Fernestad

 :-[Gjorde som det stod la upp en bild som test ??? Men sen blev det stopp enklare med ett spett ::)
mvh Fernestad

Patrik

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 27 maj 2007, 00:50:35 AM
:-[Gjorde som det stod la upp en bild som test ??? Men sen blev det stopp enklare med ett spett ::)
mvh Fernestad

Blev det stopp?

Ulf Fernestad

Klarade inte av att få den vidare från uppladdningsidan till verkliga livet man är ju ett datasnille ;)

Magnus

Jag håller faktiskt på att gör en nästan likadan grej för att jag hade tröttnat på sega photobucket, men nu kan man ju lägga ner det :P

bjalle

kanske fler som är intresserade och man kan kasnke dela upp det lite o spara trafik åt PH också?
Väldigt bra initativ av er bägge

Patrik

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 27 maj 2007, 00:59:07 AM
Klarade inte av att få den vidare från uppladdningsidan till verkliga livet man är ju ett datasnille ;)

Testa nu, jag har ändrat namnet på din bild eftersom punkter och mellanrum inte är så bra.

Ulf Fernestad

Hej inatten datasnillet här igen tack för hjälpen men... när jag förhandsgranskar och högerklickar på röda xet och sedan egenskaper så är bilden inte tillgängänglig det är sent nu nytt försök imorgon!!!!
du har min tillåtelse att lägga ut bilden mvh Fernestad

bussgrabben

Vilket superinitiativ! Jag använder photobucket efter som jag inte har någon annan plats för bilderna. Jag ska registrera mig hos dig. Tusen tack!

Patrik

Citat från: bussgrabben skrivet 27 maj 2007, 03:22:52 AM
Vilket superinitiativ! Jag använder photobucket efter som jag inte har någon annan plats för bilderna. Jag ska registrera mig hos dig. Tusen tack!

Tack, hoppas det ska funka för dig!