Nobina Sandvikens bussar börjar röra på sig!

Startat av Bese001, 12 december 2012, 22:18:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: DEB link=topic=56704.msg406277#msg406277 date=1357Medelåldern.328944
När jag kollar CBR står den fortfarande registrerad på Norrtälje och i trafik. Men visst är det lite märkligt att man flyttar, målar om och rustar upp en snart 13-årig buss för SL-trafik.

Snittåldern gör att gamla bussar kan köras i skuggan av de nya blå.. Och en 12½ år gammal buss har ju 3½ år att rulla i Norrtälje trafikområde innan den körs till Hölö.
På papperet blir det nog bra åldersmässigt, då 5164 väl får ersätta 2200 eller 4918 i listan.

Walter

Citat från: en_dalmas skrivet 04 januari 2013, 14:27:00 PM
aha, så det var därifrån 5562 o 63 kom  :)

har med ett annat garage att göra men vi har fått några och fler kanske kommer från göteborg, nån som vet vilka det är?

Har ni fått fler förutom 5562&63? Det har förekommit uppgifter att Vänersborg ska släppa bussar till Örebro.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

en_dalmas

Citat från: Walter skrivet 04 januari 2013, 21:27:55 PM
Har ni fått fler förutom 5562&63? Det har förekommit uppgifter att Vänersborg ska släppa bussar till Örebro.

Ja, det finns fler "nya" i garaget än dom 2. Men det verkar ha jobbats med lacken på dom flesta bussarna så ingen hade nåt inv. nummer, förutom en dock som jag såg ett nummer på. Men det numret minns jag dock inte. men det jag tyckte man ändå kunde se på lacken var att det kändes som att det var gamla Västtrafiksbussar, och vad jag hört så ska vi få bussar från Göteborg

Bese001

Som sagt, det är spännande med den administrativa hanteringen!

I dag står 5164, RGT 520, registrerad på Busmarket med samma överlåtelsedatum 2013-01-03 som den hade till Nobina Norrtälje vid koll i bilregistret i går!  Senaste tips är alltså Busmarket och inte Norrtälje!

Vi får väl se var den är registrerad på måndag  :)

Bussmicke

Citat från: Bese001 skrivet 05 januari 2013, 10:58:40 AM
Som sagt, det är spännande med den administrativa hanteringen!

I dag står 5164, RGT 520, registrerad på Busmarket med samma överlåtelsedatum 2013-01-03 som den hade till Nobina Norrtälje vid koll i bilregistret i går!  Senaste tips är alltså Busmarket och inte Norrtälje!

Vi får väl se var den är registrerad på måndag  :)

Kan man utläsa viss ironi? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bese001 skrivet 05 januari 2013, 10:58:40 AM
Som sagt, det är spännande med den administrativa hanteringen!

I dag står 5164, RGT 520, registrerad på Busmarket med samma överlåtelsedatum 2013-01-03 som den hade till Nobina Norrtälje vid koll i bilregistret i går!  Senaste tips är alltså Busmarket och inte Norrtälje!

Vi får väl se var den är registrerad på måndag  :)

Det kan ju vara så att någon uppmärksammat ditt tidigare inlägg och påpekat misstaget för ansvriga. Det är inte första gången något uppmärksamas här på BS och sedan ändras av aktuellt bolag. Bussar som är avställda i CBR fast de rullar är ett vanligt exempel. Efter trafikstarten för Keolis i Björknäs så uppmärksammades att en buss inte stämde med reg nr och chassinummer, det fixades sedan. Behandlar man omflyttningar centralt blir det ju många bussar vid samma tillfälle som skall flyttas mellan depåer och avyttring. Då blir det nog enstaka fel i bland.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: en_dalmas skrivet 04 januari 2013, 23:50:39 PM
Ja, det finns fler "nya" i garaget än dom 2. Men det verkar ha jobbats med lacken på dom flesta bussarna så ingen hade nåt inv. nummer, förutom en dock som jag såg ett nummer på. Men det numret minns jag dock inte. men det jag tyckte man ändå kunde se på lacken var att det kändes som att det var gamla Västtrafiksbussar, och vad jag hört så ska vi få bussar från Göteborg

Återkom gärna med nummer när du haftt möjlighet att se efter.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

j-a

Vi har fått en bil till Malung från Sandviken röd volvokombi,minns ej reg nummret heller,det finns inget inv nummer påklistrat ,vad kan den ha för nummer???

Bese001

Citat från: j-a skrivet 05 januari 2013, 23:46:10 PM
Vi har fått en bil till Malung från Sandviken röd volvokombi,minns ej reg nummret heller,det finns inget inv nummer påklistrat ,vad kan den ha för nummer???

Hej! har hittat en uppgift i mina gömmor som jag tror kan stämma på denna bil: PXW 165, Volvo 945,enligt mun uppgift nr 9214. Den blev överlåten till Nobina Falun (Man har ju alla dalafordon reggade där) 121220.

Peter Öden

Hej !

PXW 165 har även använts i Gävle tidigare !

Mvh Peter Ö

j-a

Citat från: Bese001 skrivet 06 januari 2013, 09:02:10 AM
Hej! har hittat en uppgift i mina gömmor som jag tror kan stämma på denna bil: PXW 165, Volvo 945,enligt mun uppgift nr 9214. Den blev överlåten till Nobina Falun (Man har ju alla dalafordon reggade där) 121220.
Det är säkert den då slutsiffran 65 låter bekant,ska kolla imorgon :)tack

Peter Öden

Hej !

Tydligen så har VS & Perssons Bussar återlämnat 5249 och 5268, dessa står avställda på Galeasen i Gävle.
Transportstyrelsen anger forfarande VS & Perssons som brukare av bussarna.,
Galeasen är en uppställningsplats för övertaliga bussar på Brynäs snett emot Sohlbergs Carkfabrik.

Mvh Peter Ö

Bussmicke

Då blev Sandviken inte lika intressant

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

en_dalmas

Citat från: Walter skrivet 05 januari 2013, 14:44:53 PM
Återkom gärna med nummer när du haftt möjlighet att se efter.

hade lite att göra i garaget idag trots semester :)  så tog en titt, några verkar det jobbas med för saknade några som t.ex. 5562 och 63. men ett par "nya" jag såg ändå, som t.ex.:

6977  CDP 665
6981  CDP 667

och XZA 082, det kanske är den redan omtalade 0094?


Walter

Citat från: en_dalmas skrivet 07 januari 2013, 14:26:00 PM
hade lite att göra i garaget idag trots semester :)  så tog en titt, några verkar det jobbas med för saknade några som t.ex. 5562 och 63. men ett par "nya" jag såg ändå, som t.ex.:

6977  CDP 665
6981  CDP 667

och XZA 082, det kanske är den redan omtalade 0094?

XZA082 är 0094 ja.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!