Nobina UL:s nya bussar

Startat av Bussmicke, 14 juni 2012, 16:58:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Är förvånad över den ringa mängden inlägg om de nya bussarna.  Brukar ju råda rena hystetin över UL-bussar och Uppsala.
Skillnad var det när Nobina tog över Norrtälje och Keolis. I Nacka Värmdö, då vräktes det ut bilder på bussarna och uppgifter om dem.
Nu är det nästan knäpptyst.
Jag. skulle vilja se en lista över de nya bussarna och vsr de är placerade.
Idag har jag tagit lite bilder i Västerås på dem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Sköldhs Taxi och Buss AB, Knutby:
7572
7573

Edlunds Trafik AB, Alunda:
7574
7575
7576

virtual1

Med viss reservation (efter egna konstateranden)

7555, 7566-7568, 7593-7601 i Enköping!

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 14 juni 2012, 17:33:08 PM
Med viss reservation (efter egna konstateranden)

7555, 7566-7568, 7593-7601 i Enköping!

Har inte sett med egna ögon, men hört att alla Omni tillhör Uppsala då de är gasdrivna apropå 7555.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Niclas Rosenius

Citat från: Walter skrivet 14 juni 2012, 19:08:49 PM
Har inte sett med egna ögon, men hört att alla Omni tillhör Uppsala då de är gasdrivna apropå 7555.

Ja, alla Omnin är placerade i Uppsala.

7570 o 7571 plac hos Kristian Larsson

DD hittar du i bäst i Uppsala eller Västerås eller utmed 55:an o E18.

  //Niclas

virtual1

Citat från: Walter skrivet 14 juni 2012, 19:08:49 PM
Har inte sett med egna ögon, men hört att alla Omni tillhör Uppsala då de är gasdrivna apropå 7555.

OK, då stod den nog bara och vilade på depån i Enköping isf.

Anders Lundén

Någon som kan hjälpa till med en depåuppdatering nu med den nya trafiken?

Nobina innan nya trafiken:
Uppsala
Enköping
Tierp
Skutskär
Österbybruk

Nobina NU;
Ovanstående samt Björklinge(Kristian Larsson), Knutby (Sköldhs), Alunda (Edlunds).
Har man fler nya/nygamla stationeringar?
Östhammar? (vilken av depåerna i så fall?), Östervåla? (KRs gamla?), Sala och/eller Västerås? (hos VL?)

KR-trafik innan nya trafiken:
Alunda
Björklinge
Järlåsa
Husby Vendel
Knivsta
Knutby
Sala
Uppsala
Öregrund
Östervåla
Östhammar

KR-trafik NU:
Vilka stationeringar kommer finnas kvar?
Om man är kvar i Uppsala, kommer även KR flytta till Fyrislund eller fortsätta bo hos Volvo?
Östhammar finns man kvar där? Ihop med Nobina?

Danielssons:
Är de kvar med sina 2 bussar i Knutby?

Knivsta/Håbobuss?
Ska de köra något? Bussar i Knivsta?

Vilket/vilka bolag kör den trafik (12 bussar?) som Sambus vann i Bålsta?
Är det Håbobuss som fortsätter köra där? Men de har väl inte 12 UL-bussar?

Bergsbrunna busstrafik, Arnesson trafik, Björks buss har dessa någon trafik kvar för UL eller som underentreprenör?

Hoppas på många svar :-) och tackar på förhand
Anders

virtual1

Citat från: Anders Lundén skrivet 14 juni 2012, 20:08:40 PM

Vilket/vilka bolag kör den trafik (12 bussar?) som Sambus vann i Bålsta?
Är det Håbobuss som fortsätter köra där? Men de har väl inte 12 UL-bussar?


De som körde igår var Björks och Knivsta buss! Ev var det nån Mellansvensk Omnibustrafikbuss där med...

Anders Lundén

Citat från: virtual1 skrivet 14 juni 2012, 20:18:47 PM
De som körde igår var Björks och Knivsta buss! Ev var det nån Mellansvensk Omnibustrafikbuss där med...

Okey tack. Tänkte du på om det var några nya bussar? Mig veterligt har Björks ingen UL Gul sedan tidigare och Håbo/Knivsta har ju kört med normalgolvade Mercedes Integro tidigare.

Bjorkm

Jag undrar också om komfortbussarna som skulle komma. Är det Volvo 8900 med normalgolv som de menar skulle vara komfortbussar?


LS_SWE

Tycker oxå det har kommit väldigt lite bilder från Uppsala.

Ersa

Precis alla bussar är ju inte på plats förrän hösttidtabellen kommer igång och alla skolor startat.

Niclas Rosenius

Citat från: Bjorkm skrivet 14 juni 2012, 20:22:16 PM
Jag undrar också om komfortbussarna som skulle komma. Är det Volvo 8900 med normalgolv som de menar skulle vara komfortbussar?

  Ja, det är Vo B9R-6X2 8900 som är dom sk komfortbussarna. Några har redan kommit itrafik.

 
Citat från: LS_SWE skrivet 14 juni 2012, 20:24:03 PM
Tycker oxå det har kommit väldigt lite bilder från Uppsala.

  Har själv många fler bilder tagna men tid att hålla på att sitta ner o redigera och lägga ut dom finns inte av just nu.

  //Niclas

virtual1

Citat från: Anders Lundén skrivet 14 juni 2012, 20:21:23 PM
Okey tack. Tänkte du på om det var några nya bussar? Mig veterligt har Björks ingen UL Gul sedan tidigare och Håbo/Knivsta har ju kört med normalgolvade Mercedes Integro tidigare.

Inga nya bussar alls där...

Ersa

Citat från: Anders Lundén skrivet 14 juni 2012, 20:08:40 PM
Nobina NU;
Ovanstående samt Björklinge(Kristian Larsson), Knutby (Sköldhs), Alunda (Edlunds).

KR-trafik NU:
Vilka stationeringar kommer finnas kvar?

Danielssons:
Är de kvar med sina 2 bussar i Knutby?

Danielssons finns kvar på depån i Knutby och kör vidare på bl.a 809 med sina två egna bussar Vilma och Vera.
Sköldhs finns kvar i Knutby och kör enbart 806 som tidigare. Men de har bytt ut sina båda egna bussar mot de bägge Nobinavagnarna 7572 och 7573.
KR Trafik finns kvar på depån i Knutby, då deras trafik inte alls påverkas av denna trafikstart. Detta då alla KR-bussar i Knutby tillhör skolbussavtalet som rullat i snart ett år. Man kör 14x-linjerna samt 808 i Knutbyområdet. Samt bl.a 186 och skolbussar i Långhundra.