Fler nya UL-Scanior (interiör- och exteriörbilder)

Startat av Jacob, 18 april 2012, 20:41:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Idag var jag bort till Scania och fotade med Marcus17. Som ni säkert vet är min kamera trasig och jag hade min storasysters Canon Ixus till låns, en kamera som kändes som en mobilkamera jämfört med min Samsung ST45. Hoppas bilderna duger ändå!

7531 med en bussnackare bakom ratten






7532







7533








Hmm, det brukar stå: "(UL) I samarbete med Nobina". "(UL) UL i samarbete med Nobina" känns lite tårta på tårta..


Barnvagnsplats i klass med Norrtäljes dubbeldäckare




















7534


7535


7537


Ber om ursäkt för att jag överskred bildgränsen med 4 bilder.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Johan B

Fina bilder. Trevligt när man ser alla detaljer. Personligen tycker jag dock att 8900:an ger ett betydligt lyxigare intryck än Scanian som känns mer stadsbussmässig i inredningen.

J0han

Nu få Uppsalaborna se till att bajsa mycket så dom kan åka buss om dagarna :)

Fint att man ser dig i bakgrunden stående med en rosa kamera :) :P

Annars superfina bussar och bra bilder men är det någon som har löst mysteriumet varför dom har satt gastuberna där bak? är det för att få vikten ber balanserad över boggin?

//

KG

Är det läslampor eller luftutblås ovanför passagerarstolarna?

inCeDa



homer

är de någon som förstår hur dörrknapparna fungerar? de verkar sitta på nån form av nigning på vänster satellit och nån rund historia på högersidan???

Mattias Petersson

Inga fel på biderna alls jacob fina på sitt viss.

Synd man var där inte själv bara.
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Kristian

Trevliga bilder! Den där sortens stannar-skyltar (med vitt glas) har jag förresten inte sett i nytillverkade bussar på länge.

bjorn_k

Citat från: Kristian skrivet 18 april 2012, 23:32:43 PM
Trevliga bilder! Den där sortens stannar-skyltar (med vitt glas) har jag förresten inte sett i nytillverkade bussar på länge.
Nä just ja... Undrar om det låter "plingg" också :)

yngrot

Citat från: homer skrivet 18 april 2012, 22:37:34 PM
är de någon som förstår hur dörrknapparna fungerar? de verkar sitta på nån form av nigning på vänster satellit och nån rund historia på högersidan???


Ser ju ut som det är en dörrknapp på vänster panel under sidorutan ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Optimal

Citat från: homer skrivet 18 april 2012, 22:37:34 PM
är de någon som förstår hur dörrknapparna fungerar? de verkar sitta på nån form av nigning på vänster satellit och nån rund historia på högersidan???

På satelliten har du ju Nigning, Framdörr och Bakdörr i den ordningen. Till vänster har du Nivåregleringen och den gröna runda skulle jag gissa på att det är nån form av autoöppning eller tvångsstängning.

Kimsan

vilken idiot är det som kom på placeringen av vänster ytterbackspegel. Har problem i soligt väder med våra 7700 och 8700 i Skåne med den placeringen. Hoppas det ändras på Skåne-bussarna

New_options

var i förarplatsen kommer Auroran att sitta i denna?

KG