Nya bussar till......

Startat av bisquit, 08 mars 2012, 17:59:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

Hej hittade lite nya bussar idag. Som skall till Nobina i Örebro.. Vilket internnummer de skall ha vet jag ej. Å det var bara 2 av 3 som jag fick på bild.. Den 3:e har väl inte anlänt än.. Trots att det är Scania. Så måste jag erkänna att de är riktigt snygga.. Samt att man sitter bra i dem.. Sen för att vara Nobina, så har de lyxat till det med Gardiner, Fällbara stolar. Samt Rullstolslift. Så dessa uppfyller standarden komfortbuss..
Bussiga hälsningar Bagarn..

Samtliga foton tagna av: Birger Klevestedt..



Skickar även med en bonusbild på en finne jag hitta i Storstan. När jag var ute och åkte med en kompis..

j-a

Trevligt,dom här måste väl va lägre än dom vi fick till Malung Nobina 7450-7452?? Eller är det en synvilla??

bisquit

De är av den nya låga modellen. Jämför med finnen längst ner bland bilderna, så ser du skillnaden.. Men det är mycket möjligt att de finns i olika höjdutföranden av denna modell.

J0han

Där kom dom blåa, såg några stycken rulla förbi i Albano i Sthlm för ett par veckor sen utan regplåtar / J

Jacob

Så vitt jag vet finns det tre modeller av OmniExpress. Alltså tre höjder, men olika längdutföranden. Skillnaden mellan Turist- och "mellanmodellen" ser ni på silverranden efter förarfönstret.

Turistmodellen


"Mellanmodellen"


Regionmodellen (Som de nya till Örebro)


//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jan

Linjevagnar utan Låggolv/entre, är en framgång, heja Örebro län.
I branschen 37 år

Mats Karlsson

Trevligt! Det här är K360 OmniExpress 320. Jag hoppas att de kommer att användas på bl.a. linje 500 Örebro-Karlskoga, där Nobina idag kör gamla Volvo lågentrévagnar.

MGA

Dom kommer köras på 314 till Linde bla.

Mats Karlsson


Walter

Kan man gissa på 7457-7459 som inv nr? Luckan mellan A26 i Helsingborg och Omniexpressen till Kalmar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

OmniExpress till Kalmar?
Vad har jag nu missat?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: MGA skrivet 09 mars 2012, 13:21:25 PM
Dom kommer köras på 314 till Linde bla.

314 går till Frövi och körs av Söne Trafik, senast igår..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bisquit

Mm tror de kommer användas av Nobina på linje 500. Nobina har väl inte så många omlopp, på linje 314. Som dessutom bara kräver lågentré.

Bussmicke

Kör Nobina på 500 från Örebro?
Ser ju bara BiVAB
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.