Första OmniCity-gasbussen

Startat av Ulf Rådeström, 23 oktober 2010, 16:41:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Klint

Citat från: Nico skrivet 24 oktober 2010, 16:58:43 PM
Synd bara att man inte gav dessa vagnar inv.nr. i en egen nummerserie, men på många håll verkar det som sagt numera vara modernt med löpande nummer. Minns som sagt med fasa Veolias sex olika vagntyper i 48-serien och överlag är det ju mycket enklare att hålla isär olika busstyper/varianter om de inte ligger i samma nummerserie.

Fast så funkade det ju på SL-tiden också. Dags att återinföra littera?  ;)

Björn Ax

Skicka hit dom till Uppsala istället. :)

Leo

Synd att inte Scania (och Volvo) sätter dit rätt siffror (SL Nova) på bussarna som MAN och Solaris gör. Men det är kanske för mycket begärt att det skall vara enhetligt. När det gäller skyltar/text i SL-trafiken är ju inte mycket konsekvent.

Kimsan

Har denna Omnicityn den nya justerbara instrumentpanelen som Scania tagit fram för europeiska marknaden?

Bussmicke

Trevligt!
Snygg buss som lär vara säkert kort att se vid Fridhemsplan och Odenplan.

Skarp och fin bild desutom.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Ni glömmer väl inte bort att tråden handlade om den nya OmniCity-gasbussen från Scania och inte om alla depåer som finns i Stockholm va och vilka linjer de kör ;-)?

Gör gärna en egen tråd om det skall sväva ut mer är ni snälla!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 25 oktober 2010, 23:44:27 PM
Ni glömmer väl inte bort att tråden handlade om den nya OmniCity-gasbussen från Scania och inte om alla depåer som finns i Stockholm va och vilka linjer de kör ;-)?

Gör gärna en egen tråd om det skall sväva ut mer är ni snälla!

Jag har delat upp ämnet. Det som handlar om SL depåer finns nu här
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=40020.0
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Kimsan

Citat från: Kimsan skrivet 24 oktober 2010, 23:41:10 PM
Har denna Omnicityn den nya justerbara instrumentpanelen som Scania tagit fram för europeiska marknaden?

Kanske nu när vi har gått  igenom alla möjliga SL depåer kanske nån som vet om ovanstående?

bisquit

Denna skapelse, står inne i Scanias Monter på Persontrafik-(Buss)mässan I Stockholm just nu! 8) Brevid står en ännu finare buss :P Det vill säga en Volvo biogas. I Sl-färg 8)

Fredrik Klint

Vad är det för Volvo då, Birger? Sorry for OT.

bisquit

Förlåt att jag inte var tydlig! Det är en Volvo 7700 i kortvagns-utförande. I Röd Sl-färg. Ej märkt. Troligen skall den till Busslink! 8) Lägger upp nån bild ifrån Mässan snart!

Leo

Citat från: bisquit skrivet 26 oktober 2010, 20:11:11 PM
Förlåt att jag inte var tydlig! Det är en Volvo 7700 i kortvagns-utförande. I Röd Sl-färg. Ej märkt. Troligen skall den till Busslink! 8) Lägger upp nån bild ifrån Mässan snart!

Starta gärna en ny tråd då...  ;)

MrX

Citat från: bisquit skrivet 26 oktober 2010, 20:11:11 PM
Förlåt att jag inte var tydlig! Det är en Volvo 7700 i kortvagns-utförande. I Röd Sl-färg. Ej märkt. Troligen skall den till Busslink! 8) Lägger upp nån bild ifrån Mässan snart!

Såg den idag när jag var där. Den har Nobinasäten monterade i bussen så att det skulle vara en Busslink känns lite osannolikt. Att notera var att det var en 7700 Hybrid i SL lack med Nobinasäten. Stiligt värre! Scanian var snygg den med men Volvofan som jag är så måste jag säga att 7700an var snyggare ;)

Ulf Rådeström

NEJ!
Bussen är en ren demovagn, och INTE beställd av någon kund, vare sig Busslink eller Nobina skall alltså ha sådana till SL-området!
Dessutom är det en gasbuss, och inte en hybrid!

Möllers

Den ska säkert till malmö sen 7700.