Vissa förares inställning till att bli fotograferade

Startat av Fredrik Klint, 14 juni 2010, 20:05:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Har samma problem med bilisterna på väg 17 som också gillar att tuta och ibland till och med stanna vilket inte är så kul . Är tråkigt när sånt här inträffar .

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 juni 2010, 17:20:25 PM
Har du inga sakliga argument att bemöta det jag skriver med?  >:(


Han har alltid varit så där, tycker vi är onormala och bara hackar på oss hela tiden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 16 juni 2010, 17:42:30 PM
Han har alltid varit så där, tycker vi är onormala och bara hackar på oss hela tiden.

Jo, jag vet. Konstigt att det finns de som söker sig till ett forum bara för att hacka på andra som de är. Men vi hade en sådan kille på den tiden jag lekte i sandlådan också. Fast vi bjöd honom att vara med och leka med oss och till och med lånade ut hink och spade så bara ställde han till bråk.

Tyvärr finns sådana människor. Jag tycker mest synd om dem. Och snacka om hissar som inte går ända upp. Frågan är om de överhuvudtaget startar.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bengt Jönsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 juni 2010, 19:21:24 PM
Jo, jag vet. Konstigt att det finns de som söker sig till ett forum bara för att hacka på andra som de är. Men vi hade en sådan kille på den tiden jag lekte i sandlådan också. Fast vi bjöd honom att vara med och leka med oss och till och med lånade ut hink och spade så bara ställde han till bråk.

Tyvärr finns sådana människor. Jag tycker mest synd om dem. Och snacka om hissar som inte går ända upp. Frågan är om de överhuvudtaget startar.


.. men håll med om att "vi" som kan skilja mellan en Scania "Omnilink" och en dito "Omnicity" är lite nördiga kalenderbitare
När andra ser en blå eller röd buss så ser "vi" en Volvo 9700 eller Scania MaxCi.  Vi som mer än gärna åker till östländer i November bara för att åka bredspårig Tatra T3 med "trolleystång" och njuter av vinandet från en ledad  Skoda 14 tz trådbuss....
:D ;D :o 8) ::)

/B

scaniaolsson

Har själv förutom detta intresse, även ett intresse för fordon med blåljus och siren.
Där brukar det inte vara några större problem, visst har man väl fått någon fråga ibland men i regel aldrig ovänligheter.
Brukar dock vara sparsam med att plåta poliser för att slippa en massa konstiga frågor.
Har dock plåtat Poliser också ibland då utan några som helst problem.
Sedan är väl blåljusvärlden precis som diverse andra numera ibland offer för "fel sorts journalistik" om man säger så.

En ganska rolig episod i detta sammanhang hände för ett par veckor sedan, var förbi Räddningstjänsten i Värnamo för att föreviga deras nya hävare.
Gick in i reception och ställde frågan om det var någon som kunde hjälpa mig, damen bakom disken såg något komfunderad ut men gick iväg till ett rum sidan om.

Jag hör hur hon ställer min fråga vidare varpå ett lätt gapskratt utbrister, sedan hör personerna undra över vem det kan vara (två av mina kompisar nämns, dessa bor i närområdet)
men när Stf. Räddningschefen kommer ut så säger han bara med ett leende på läpparna, ja dig känner jag också igen vi har träffats förr !

Har väl träffat Pär som killen heter cirka 2 eller 3 gånger tidigare, så lätt blev man kändis där.
Behöver nog inte säga att hävaren kom ut snabbt och lätt efter det.

Brukar också försöka minst en gång varje höst att ta en tur förbi Örtofta Sockerbruk när betkampanjen är i gång, då för att plåta lastbilar.
Har väl inte varit några större problem där heller om man säger så. Vad som sägs på diverse komradio-kanaler när jag är där ska vi kanske lämna därhän !  ;D

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

preacher

Om man nu vrider ämmnet lite utåt o ser på konstiga intressen ja konstiga från en som inte är insatt i just det ämnet alltså. Som chaufför får man ju många gånger kontakt med personer som har helt andra intressen än en själv. Tänker lite snabbt på vissa grupper man kört. Trädgårdsföreningar : åker runt en hel dag o titttar på olika trädgårdar. Vinprovare Whiskeyklubben Svenska svinavelsföreningen. 4 Dagar i tyskland o tittar på svinfarmar. Kul. Segelsällskapet. Samlare av olika sannolika o osannolika föremål.   Listan kan göras lång o är man intresserad av något vill man ju hålla på med det. Jag gillar mitt jobb men ar inte "fanatiker". Men jag förstår andra o gläds med att dom har nått som dom gillar o gillar inte jag det så än sen jag behöver ju inte bry mej. Dags för en liten kvällswhiskey. På Lördag åker jag till Skottland för o smaka "real stuff" Ha det bra allihopa.

Pär
Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

scaniaolsson

Behöver jag säga att dom bussförare som kört oss blåljusfantaster under våra tre senaste årsmöten sagt ungefär samma sak när det gäller
liiiite ovanligare intressen.
Dock har alla förarna gjort det med ett leende, en av dom sa att: Nu vet jag ju vara byggdens alla brandstationer ligger.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Peter Rost

Citat från: Carl W skrivet 15 juni 2010, 22:48:30 PM
Kör buss själv, och har väl inga direkta synpunkter på att någon tar kort på min buss. Ja, förutom att ni har en jävligt konstig hobby.

Carl, det är klart att även du är lite intresserad av busshobby, kom igen nu! ;D

/Peter

Carl W

Citat från: Peter Rost skrivet 16 juni 2010, 21:48:37 PM
Carl, det är klart att även du är lite intresserad av busshobby, kom igen nu! ;D

/Peter

:)

Carl W

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 juni 2010, 17:20:25 PM
Har du inga sakliga argument att bemöta det jag skriver med?  >:(

Då kommer det bli ytterligare sura miner från er. Jag vill undvika det.


Ersa

Citat från: Carl W skrivet 16 juni 2010, 22:00:27 PM
Då kommer det bli ytterligare sura miner från er. Jag vill undvika det.

Varför inte bara acceptera att folk har totalt olika intressen och hobbys?
Måste man ha negativa åsikter om folk som inte gjort en nåt?
Låt folk få hålla på med vad som än roar dem. Även om det verkar udda i dina ögon.

Bengt Jönsson

Citat från: Ersa skrivet 16 juni 2010, 22:03:33 PM
Varför inte bara acceptera att folk har totalt olika intressen och hobbys?
Måste man ha negativa åsikter om folk som inte gjort en nåt?
Låt folk få hålla på med vad som än roar dem. Även om det verkar udda i dina ögon.

Är vi inte alla lite "udda" på något sätt.. ?
;D

/B

Staffan Sävenfjord

Citat från: Carl W skrivet 16 juni 2010, 22:00:27 PM
Då kommer det bli ytterligare sura miner från er. Jag vill undvika det.

Ja, det finns tydligen inte ens i din föreställningsvärld att du skall uttrycka dig vänligt och med respekt för dina medmänniskor.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 16 juni 2010, 22:06:41 PM
Är vi inte alla lite "udda" på något sätt.. ?

Ja, det finns så många udda instressen (och minst ett nätforum per intresse) att man aldrig ska bli förvånad.
Hur insnöad en person än är i ett superspecialintresse finns det alltid 10 st till där ute som är 20 gånger mer nördigare än denne. 8)
Det gäller bara att låta alla människor ha sina udda intressen, utan att varesig bry sig eller döma dem.