Nobinabussar i Sörmland, lista...

Startat av virtual1, 23 maj 2010, 00:26:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Walter skrivet 25 maj 2010, 12:32:25 PM
5606 B12M/9700 från Swebus Express

Då i stort sett alla 56xx-vagnar försvann från Swebus över en natt, och minst två till utöver 5606 hamnade i Säffle undrar jag om det inte kan bli flera av dem som blir gröna.

Stefan P

Hej

Finns det någon som har bilder på 5606 med sin nya lack, även den gamla så man ser skillnaden?

mvh Stefan P

Ersa


Walter

Toatlt är det alltså 120 bussar som man ska köra i Sörmland från 22 aug. 16 nya känns då lite i sammanhanget? Eller ska övriga drygt 100 bussar flyttas dit från Halland och Gävle? Känns som ekvationen inte går ihop.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan

Citat från: Walter skrivet 31 maj 2010, 11:48:18 AM
Toatlt är det alltså 120 bussar som man ska köra i Sörmland från 22 aug. 16 nya känns då lite i sammanhanget? Eller ska övriga drygt 100 bussar flyttas dit från Halland och Gävle? Känns som ekvationen inte går ihop.

Det finns säkert en lösning på detta Walter.
I branschen 37 år

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

virtual1

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 juni 2010, 21:36:53 PM
Länstrafiken Sörmland satsar på komfortbussar mellan Nyköping och Eskilstuna med trafikstart 22 augusti.


Låt mig gissa att det är det här som 560X-bussarna kommer till användning =)

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 08 juni 2010, 21:50:49 PM
Låt mig gissa att det är det här som 560X-bussarna kommer till användning =)

"Bekväma bussar med internetuppkoppling ombord" stämmer ju in på 56xx-vagnarna, ja. :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 09 juni 2010, 00:21:54 AM
"Bekväma bussar med internetuppkoppling ombord" stämmer ju in på 56xx-vagnarna, ja. :)

Menar du att 56xx-vagnarna inte hade Internet under Swebus (Express)-tiden? I så fall var det fel i deras marknadsföring där det stod att alla deras bussar hade Internet men att det inte var säkert att inhyrda bussar hade det.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 juni 2010, 09:17:06 AM
Menar du att 56xx-vagnarna inte hade Internet under Swebus (Express)-tiden? I så fall var det fel i deras marknadsföring där det stod att alla deras bussar hade Internet men att det inte var säkert att inhyrda bussar hade det.

Tvärtom. 56xx-vagnarna hade liksom alla andra Expresser internetuppkoppling. Dock lär det inte vara teknik i dem nu efter ägarbytet till Nobina. Routern, 3G-mottagaren och biljettmaskinen lär sitta i varsin Scania OmniExpress idag. Möjligtvis kan Nobina Sörmland använda samma takmonterade antenner och antennkablar som Expressen lämnat efter sig.

Undrar om 56xx-vagnarna även ska få 230V-eluttag eftermonterade i Sörmland? En buss med trådlöst nätverk men utan eluttag är inte så uppskattad av majoriteten resenärer som har bärbara datorer med dåliga batterier. Enligt min personliga åsikt räcker det dock att montera eluttag i bussen bakre hälft då den främre delen bör vara till för sovande resenärer i mörker.

Göran Nilsson

Kan komplettera med 5636 (SXD736) och 5829 (TNK637).
/GNl

Walter

Uppdaterat listan med 5829 5636, 6463
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!