Upphandling Göteborg

Startat av CS, 11 augusti 2007, 18:32:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan B

Citat från: Bussgubben skrivet 12 augusti 2007, 18:36:26 PM
Jag tror Volvo själv monterar bälten i såna bussar numera om inte entreprenören gör det själv. Och om Veolia skulle ja kvar Lila så tycker jag att den ska ändras mot Partille C istället.

Just 169 är väl specad av just Volvo och inte av GS, därav den lite "högre" standarden än vad som är brukligt på 80. 169 hade dessutom cykelhållare bak vid leveranns. Får jag fråga Bussgubben om han händelsevis är signaturen Saabare från SS-forum. Tycker mig känna igen det ologiska resonemanget och bristen på bra motiveringar. Lila till Partille ??? Varför i det nedre stället då?

Zella

Vist måste det vara saabare... med den veolia & partille inställningen och hatet mot GS...

S Svensson

Jag tiilhör dem som tycker det är bäst att GSAB kör bussarna. Jag vet fn inte hur man skall teckna ett avtal  om man inte vet vad som skall avtalas. Göteborg kommun kommer att öka busstrafiken. År 2020 är den kraftigt utökad.
De problem som Swebus hade tidigare i området anser jag berodde på oklara avtal. Oklart var det även då några äldreboende handlades upp liksom även vad gäller universiteten försäljningen av mat och kaffe.
Det finns vissa självklarheter. T ex att  äldre är mera vårdkrävande. Men även sådana självklarheter som att en busslinje har många resenärer. Självklart är då att kapaciteten bör utökas. Det visar sig att avtalen INTE ta hänsyn till vårdkrävande patienter,många resenärer på bussen och annat,
GSAB har haft vissa problerm. Ett sådant var omorganisationen då flera så kallade småchefer fick sin  attesträtt indragen.Detta medförde sämre bussunderhåll.
Jag vet inte hur Connex avtal med SL fungerar. Men här var det väkl inte heller utannonserat något avtal.SL och Connex var väl enbart överens.Om att Connex tog över T banan och lite till. SS-n