Upphandling Göteborg

Startat av CS, 11 augusti 2007, 18:32:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

vet inte om det bara e jag eller om det är verkligen så men det man sett på bilderna tycker ja Sthlm har bättre skick på bussarna oavsett bolag än både Veolia o GS men kanske e mest pga val av bilder från fotograferna
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 augusti 2007, 20:06:06 PM
Försöker hålla den till aktuella annonserade upphandlingar och resultatet av dessa, det blir lätt väldigt rörigt om man tar med eventuella och planerade upphandlingar långt i förväg.

En trafikstart hösten 2009 innebär att upphandlingen annonseras först till våren 2008, innan dess hinner det hända mycket som kan innebära att det hela skjuts på framtiden, se bara Jämtland och SL området.

//Lars

Lars, det var bara en tanke.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussgubben

Citat från: Bussmicke skrivet 11 augusti 2007, 21:21:26 PM
Lars, det var bara en tanke.

Vet du något om de B9S som Veolia Råsta har? Ska de flyttas till andra orter?

Bussmicke

Citat från: Bussgubben skrivet 11 augusti 2007, 21:12:24 PM
Det skulle säker komma nya bussar, men de kanske skulle bara ta de bra bussar. Men Busslink borde bara ta över i Mölndalslinjer och stombusslinjer, Veolia skulle ha ALLA linjer som går till Partille, Swebus ha det som fanns innan. Det borde vara som i Sthlm att i många kommuner så kör olika entreprenörer.

Värst vad ni spekulerar, upphandlingen har ju inte ens startat.
Är det inte bättre och se när man vet verkligheten?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussgubben

Citat från: Bussmicke skrivet 11 augusti 2007, 21:22:58 PM
Värst vad ni spekulerar, upphandlingen har ju inte ens startat.
Är det inte bättre och se när man vet verkligheten?

Men jag hörde från andra folk på forumet att Busslink skulle ta över där Veolia körde tidigare  ???

Bussmicke

Är inte 3861-3870 egna B9S förutom de man har i Östergötland?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Bussgubben skrivet 11 augusti 2007, 21:25:25 PM
Men jag hörde från andra folk på forumet att Busslink skulle ta över där Veolia körde tidigare  ???

Ja, det är den upphandling som träder i kraft om 8 dagar = Råsta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussgubben

Citat från: Bussmicke skrivet 11 augusti 2007, 21:25:55 PM
Är inte 3861-3870 egna B9S förutom de man har i Östergötland?
De B9S i Östergötland måste väl vara finansierade av Veolia. Gissar bara faktiskt. Men undra om Veolia Partilles 08XX är finansierade av Västtrafik

CS

Va snabbt det här spårade ur...
Tanken med tråden var bara en undrar hur det låg till med de linjer i Mölndal som GS kör, eftersom bussarna börjar bli slitna och gammla undrade jag om inte dom linjerna går ut på upphandling snart.
Så igen, hur kommer GS klara av att köra dom linjerna med befintliga bussar i tre år till?

//CS

Bussgubben

Citat från: CS skrivet 11 augusti 2007, 21:32:42 PM
Va snabbt det här spårade ur...
Tanken med tråden var bara en undrar hur det låg till med de linjer i Mölndal som GS kör, eftersom bussarna börjar bli slitna och gammla undrade jag om inte dom linjerna går ut på upphandling snart.
Så igen, hur kommer GS klara av att köra dom linjerna med befintliga bussar i tre år till?

//CS

Undrar det också. Om vi tar deras dieseleder så ser motorn ut att rasa.

Erling.L

Blit väl som vanligt man stoppar in nån nyare buss då o då som ny fick dom ju skåne bussarna o nån 600 boggie
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussgubben

Citat från: BEL skrivet 11 augusti 2007, 21:40:27 PM
Blit väl som vanligt man stoppar in nån nyare buss då o då som ny fick dom ju skåne bussarna o nån 600 boggie

Hoppas inte. Vill bara se att GS försvinner. Så kanske Veolia skulle få tillbaka de fd Veolia Skåne. Men 600 Boggie är ju ok, men de skulle kunna ha andra säten.

Erling.L

Betvivlar at det spelar roll vad som står för företag på skjortan både bra o dåliga chefer o förare lär ju följa med
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussgubben

Citat från: BEL skrivet 11 augusti 2007, 21:57:04 PM
Betvivlar at det spelar roll vad som står för företag på skjortan både bra o dåliga chefer o förare lär ju följa med

Kanske Swebus, Veolia och Busslink kan läxa upp vissa förare.

Erling.L

Swebus misslyckades ju med det sist o alla bolag har väl en viss procent dåliga förare
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus