Upphandling Göteborg

Startat av CS, 11 augusti 2007, 18:32:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CS

Hur ser det ut med kommande upphandlingar i Göteborg? Hittar ingen info om det när jag sökte på forumet, men borde inte bl.a. en del av GS trafik i Mölndal vara ute för upphandling snart?

//CS

Nicklas Vasa

Tycker också att det var länge sedan göteborgsregionen hade en rejäl upphandling......

Brollan

Citat från: CS skrivet 11 augusti 2007, 18:32:24 PM
Hur ser det ut med kommande upphandlingar i Göteborg? Hittar ingen info om det när jag sökte på forumet, men borde inte bl.a. en del av GS trafik i Mölndal vara ute för upphandling snart?

//CS

År 2010 är det tänkt att Mölndal och Västra Göteborg ska upphandlas, eller rättare sagt så ska trafiken gå i gång då så upphandlingen blir väl under hösten 2009.

Erling.L

Om jag inte minns fel

ale o lila trafikstart 2009

mölndal frölunda blå trafikstart 2010


Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Kanske läge uppdatera upphandlingstråden?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

Citat från: BEL skrivet 11 augusti 2007, 19:43:00 PM
Om jag inte minns fel

ale o lila trafikstart 2009

mölndal frölunda blå trafikstart 2010

GS kanske vinner ale och ta lila från veolia... så kan man köra lila också  :D

Erling.L

om man ser hur det har fårr dom senaste upphandlingarna så gissar ja orust tar det

oddsen att den som har trafiken behåller den e ju låg om man ser till statestiken

var väl Veolia o spårvägen som behöll Partille respektive Frölunda trafiken senast nån höll ett större paket
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussgubben

Citat från: Zella skrivet 11 augusti 2007, 20:43:25 PM
GS kanske vinner ale och ta lila från veolia... så kan man köra lila också  :D

Nej :O. Det skulle vara bäst om te.x Busslink skulle köra i Mölndal samt stombusslinjerna, Veolia i Partille och delar av GBG o Swebus i Ale o GBG. GS får la ha spårvagnar istället. O GS får la samarbeta med Veolia så att man kan köra med buss också. Men undra om Veolia ligger bättre till om de tog över i Partille som Swebus hade tidigare. Och Orusttrafiken köra alla express, men att de är underentreprenör åt Blå och Lila.

CS

Med tanke på hur sliten vagnparken verkar vara så trodde jag att det skulle komma ut tidigare.
Kommer verkligen GS slitna Den Oudsten på mölndalslinjerna att klara rulla tre år till? Att GS skulle investera i nyare fordon för resterande tid är väl knappast troligt?

//CS

Bussgubben

Citat från: CS skrivet 11 augusti 2007, 21:01:00 PM
Med tanke på hur sliten vagnparken verkar vara så trodde jag att det skulle komma ut tidigare.
Kommer verkligen GS slitna Den Oudsten på mölndalslinjerna att klara rulla tre år till? Att GS skulle investera i nyare fordon för resterande tid är väl knappast troligt?

//CS

Jag hoppas att Busslink kan ta över i Mölndal istället. Även om Veolia har vissa bussar som är slitna så är de iallafall bättre än de som GS har. Kanske inte alla men många är det. Tycker att Veolias bussar ser mer städade ut inne.

Erling.L

Det lilla jag sett av busslink o hört av  folk som flyttat hit därfrån får dom gärna ta över hela GS men tror det inte skulle spela så stor roll då dom säkert skulla ta in många av dom mellan chefer som ställler till det
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussgubben

Jag tror att Västtrafik slutar förlänga avtal med GS efter det som skrevs i tidningarna.

Bussgubben

Citat från: BEL skrivet 11 augusti 2007, 21:08:03 PM
Det lilla jag sett av busslink o hört av  folk som flyttat hit därfrån får dom gärna ta över hela GS men tror det inte skulle spela så stor roll då dom säkert skulla ta in många av dom mellan chefer som ställler till det


Det skulle säker komma nya bussar, men de kanske skulle bara ta de bra bussar. Men Busslink borde bara ta över i Mölndalslinjer och stombusslinjer, Veolia skulle ha ALLA linjer som går till Partille, Swebus ha det som fanns innan. Det borde vara som i Sthlm att i många kommuner så kör olika entreprenörer.

Bussgubben

Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 augusti 2007, 21:15:00 PM
I Sthlm finns det totalt två (2) bussentreprenörer om en dryg vecka.

//Lars

Busslink och Swebus? Undra om vissa av de B9S kommer till Partille :D. Hoppas det ;)

Bussgubben