Var är alla MaxCi??

Startat av yngrot, 01 juli 2009, 11:46:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Citat från: yupiteru skrivet 05 juli 2009, 18:08:42 PM
Ah se där ja... Då hänger juag med. Jag hittade en bild på våra gamla Maxci (som jag minns som otroliga slitvargar, men även otroligt varma) i Karlskrona.

Någon som kan lära mig lägga upp bilder här?
Hej!

För att kunna lägga upp bilder på forumet måste bilderna finnas tillgängliga på nätet.
Enklaste alternativet är att ladda upp dina bilder till en bildsida, typ Photobucket eller Imageschack, då får du färdiga bildlänkar (åtminstone på Photobucket) som du enkelt kan klistra in i ditt inlägg här på forumet.
//Fredrik

Zella


yngrot

Dax att väcka tråden igen vi väntar på B-Ms bilder och även andra ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rikard Å

Idag går denna MaxCi på linje 7 i Borås

/Rikard Å

Jeppe Hagelbäck

Fem gula MaxCi i Roskilde för lite mer än fem år sedan












Jeppe Hagelbäck


Jeppe Hagelbäck

En tidig MaxCi flankerad av två äldre "syskon".




yngrot

Man tackar och bockar Jeppe sista bilden var verkligen en pärla  ;D  kul även med danska MaxCi ..  kvällen är räddad återigen .  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Jag såg en Sörmlandsgrön MaxCi på avstånd idag i Nyköping. Tyvärr utom räckhåll för kameran, och inte hittar jag något liknande på övriga fotografers hemsidor.

Zella


virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 01 september 2009, 00:57:01 AM
Jag såg en Sörmlandsgrön MaxCi på avstånd idag i Nyköping. Tyvärr utom räckhåll för kameran, och inte hittar jag något liknande på övriga fotografers hemsidor.

Då har du inte kollat tillräckligt bra ;-) - om du söker igen hos t.ex. Bussmicke på Busslink i 91xx-serien borde du se något där...

Matte

Citat från: Verspieder skrivet 01 september 2009, 00:57:01 AM
Jag såg en Sörmlandsgrön MaxCi på avstånd idag i Nyköping. Tyvärr utom räckhåll för kameran, och inte hittar jag något liknande på övriga fotografers hemsidor.

Jag hittade den här på BM's sida.

http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/B/Busslink/9100/slides/Busslink_9100_DKO580_Strangnas_000428.html

Nupski

En reprisbild från mig...



...Krakow, Polen.

yngrot

Trevlig Polen bild och nya skyltar har de kostat på den . Var har den rullat tidigare??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

I Borås sågs på tisdagen 13 av BL:s 16 MaxCi ute på gatorna, varav 11 på stadslinjer. Säkert fanns ytterligare någon ute som jag missat, dock ej i stadstrafiken i så fall. Nedan två bilder från Södra torget.


026 på linje 7 till Kristineberg och 031 på linje 9 till Hedvigsborg.


021 på linje 2 till Tullen.