Dagens Puckostämpel...

Startat av Bussmicke, 05 november 2008, 23:50:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

Undrar om staffans fråga till en person här kommer uppmärksammas i denna interna diskussionen om vad ena anser rätt men inte andra.


Man får stanna o släppa av på en buss hållplats om man ej hindrar bussen.

En fundering är såg han bussen då han stannade?

Sedan att kalla folk pucko och visa regnummer på bilar är lite väl mycket med då personlig intigretit o förtal ligger nära där. Men det är MIN åsikt där


Mattias Andersson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 november 2008, 08:29:58 AM
Det där får du nog förklara.


En sk "brats" och en Mercedes kombinerat brukar oftast köra sitt eget race och parkera
hejvilt där det är parkerings resp stoppförbud.......

Mattias Andersson

Citat från: robbes skrivet 06 november 2008, 12:46:55 PM
Undrar om staffans fråga till en person här kommer uppmärksammas i denna interna diskussionen om vad ena anser rätt men inte andra.


Man får stanna o släppa av på en buss hållplats om man ej hindrar bussen.

En fundering är såg han bussen då han stannade?

Sedan att kalla folk pucko och visa regnummer på bilar är lite väl mycket med då personlig intigretit o förtal ligger nära där. Men det är MIN åsikt där




Säkerligen mig du tänker på;.


4 dagar i stockholm räckte för och se vad det är för typ av personer och
bilar som stod för största knepiga otillåtna parkering.
Varningsblinkers va ju vanligare än jag trodde  :o
Sånt man ser mest utomlands ju..
Tydligen funkar det lika bra här i sverige..
Jag vet en bil i innerstan som stod hyfsat illa till mer än en timme,bara som exempel.
Göteborg har med en del problem med det,men inte lika utbrett.

Nu blev det lite för mycke skrivet,men får tänka tystare framöver,så behöver man inte riskera å förklara
sig mer än en gång.......


robbes

Jag riktade inget till dig mattias  var mina egna tankar och åsikter i detta ämmne som jag förde fram

adeln

Citat från: robbes skrivet 06 november 2008, 12:46:55 PM
Undrar om staffans fråga till en person här kommer uppmärksammas i denna interna diskussionen om vad ena anser rätt men inte andra.


Man får stanna o släppa av på en buss hållplats om man ej hindrar bussen.

En fundering är såg han bussen då han stannade?

Sedan att kalla folk pucko och visa regnummer på bilar är lite väl mycket med då personlig intigretit o förtal ligger nära där. Men det är MIN åsikt där



Måste hålla med.
Endast en av er här på forumet vet hela situationen.
Visa regnr och kalla folk det ena och det andra är otroligt dåligt. Nåt trådskapare kan tänka på och admin försöka kvasta bort tycker jag.
Faktum kvarstår: Man får släppa av folk på busshållplatser.

Mattias Andersson



"OM" man nu inte hindrar bussen..........................................

Mattias Andersson

Citat från: adeln skrivet 06 november 2008, 13:29:41 PM
Måste hålla med.
Endast en av er här på forumet vet hela situationen.
Visa regnr och kalla folk det ena och det andra är otroligt dåligt. Nåt trådskapare kan tänka på och admin försöka kvasta bort tycker jag.
Faktum kvarstår: Man får släppa av folk på busshållplatser.


Ännu sämre är att man varken har ett riktigt namn el bild när man ger sig in och citerar.

Jacob med C

#37
Kolla fil nedan så får man mer om gula markeringar.

http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1600/88517_stanna_och_parkera_utgava_6.pdf
Se sidan 23.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

robbes

sedan kollar man på 10-11 i den skriften med så står det at tman ej får stanna vid heldragen linje om det är mindre än 3 meter mellan fordonet och linjen så det innebär att nussen stannat fel med.


Och på sidan 9 står det om regler vid stannade av fordon på busshållplats.


OBSERVERA att man måst eju ha sett bussen för att veta om man kan stanna eller ej

adeln

Citat från: Mattias Andersson skrivet 06 november 2008, 13:47:29 PM

Ännu sämre är att man varken har ett riktigt namn el bild när man ger sig in och citerar.

Spelar väl ingen roll... Jag har juh fortfarande rätt. 8)

Bengt Jönsson

Citat från: Mattias Andersson skrivet 06 november 2008, 12:48:01 PM

En sk "brats" och en Mercedes kombinerat brukar oftast köra sitt eget race och parkera
hejvilt där det är parkerings resp stoppförbud.......


.. liket den "s-k-i-t-h-viktiga 29-äriga kvinnliga "kånnsullt" i svindyr BMW-cab fick köra fram med attityden "..härkommer-jag-och-jag-är-mycket-mer-värd-tjänar mycket mera pengar-och-är-viktigare-än-alla-andra-i-pöblen-så-flytta-på-er!" som försökte smita igenom på busshållplatsen vid St: Eriksplan en vinter för en tre fyra år sedan.  Jag stod längst fram på en fullsatt buss 4 och föraren skrattade rått när han körde väldigt nära BMW:n bakre kofångare så att "kånnsultinnan" fick köra fram så långt det gick i baken på framförvarande buss.  I motgående kör fält kom en 4:a på väg mot Radiohuset, stannade vid föraren på min buss och utbytte några ord varefter på- och avstigning för både den buss jag åkte i, den buss som var framför BMW:n och den i motstående fält tog mycket lång tid....  ;D ;D :o :o 8) 8) ::) ::)
Jag tror inte den kvinnliga "kånnsullten" försökte sig mera på att smita igenom i bussfiler..

/Bengt

Bengt Jönsson

Citat från: adeln skrivet 06 november 2008, 13:29:41 PM
Måste hålla med.
Endast en av er här på forumet vet hela situationen.
Visa regnr och kalla folk det ena och det andra är otroligt dåligt. Nåt trådskapare kan tänka på och admin försöka kvasta bort tycker jag.
Faktum kvarstår: Man får släppa av folk på busshållplatser.

När jag gick i körskola fick jag lära mig att det var STOPPFÖRBUD för andra än bussar i linjetrafik på busshållplatserna!

/B

Bengt Jönsson

Citat från: Bussmicke skrivet 05 november 2008, 23:50:36 PM





För upplysning:
Registeringsnummer och därtill tillhörande registrerad fordonsinnehavarare är offentlig handling och således fritt för envar att få reda på.
SMS:a regnumret till "Vägverket Bilsvar" på tel 71456 och man får inom mindre än 1 minut ett svars-SMS som talar om vad det är för fordon, första registrering och när nuvarande ägare registrerades på fordonet.
Mycket intressant!
;D ;D

/B

Zella

Trodde att ägaren var ute med en av sina flotta bilar... som stod hemma vid miljonvillan i danderyd... men jag hade fel.

Bengt Jönsson

.. men det är en V8 som mullrar under huven..
Så de dubbla "feta" avgasrören är inte bara fejk..  8) ;D

/B