en ösnskan bara i all välmening

Startat av robbes, 28 juli 2008, 22:40:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

har set ti flera trådar att det tas för givet att alla här på snacket skall första vat h?? är för typ av buss etc

eller vad ett visst internnummer är för buss.

skulle vara önskävert om det skrevs i klart text vad som avses har sett flera som frågar vad det är etc. finns ju folk i resten av sverige som ej är så insatta i stockholms h historia eller vad amn skall kalla det.


är bara en ösnkan så fler kan få glädej av vad som menas

Simon Bertilsson

Fullständigt medhåll!
Jag kan inte ett skvatt om individnummer eller litteran på bussar, och det är högst irriterande att något sådant ska förstöra när man sitter och läser i en så intressant tråd som exempelvis förarhyttstråden. Nämnda tråd är ju extra intressant för oss som inte jobbar som chaufförer, och just vi har rätt dålig koll på det där.
Det är ju inte så svårt att skriva chassitillverkare, karosstillverkare och modell. Kanske man till och med kan drista sig till att skriva vilken stad/vilket landskap den går i.

robbes

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 28 juli 2008, 22:44:04 PM
Fullständigt medhåll!
Jag kan inte ett skvatt om individnummer eller litteran på bussar, och det är högst irriterande att något sådant ska förstöra när man sitter och läser i en så intressant tråd som exempelvis förarhyttstråden. Nämnda tråd är ju extra intressant för oss som inte jobbar som chaufförer, och just vi har rätt dålig koll på det där.
Det är ju inte så svårt att skriva chassitillverkare, karosstillverkare och modell. Kanske man till och med kan drista sig till att skriva vilken stad/vilket landskap den går i.

håller med dig dock är man ju själv förare men dock ej i sthlm men som sagt är en ösnkan i all välmening är ju ett antal som inte ha rkol på littera etc, eller varför inte en komplett klistrad littera lista som vi kan kolla i i så fall

Björn Forslund

#3